man in blue and brown plaid dress shirt touching his hair

האם תהליך השתלת שיער כואב?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

השתלת שיער היא ללא ספק אחת הפרוצדורות שיכולות לשנות את חייכם. תוכלו לומר שלום לשיער דליל ומקריח ותתהדרו שוב בשיער מלא ושופע כמו שהיה לכם בתקופת צעירותכם. עם זאת, מדובר בפרוצדורה לא כל כך פשוטה, לא קצרה ולעתים גם לא נעימה, לפחות בתחילתה. זה הזמן לדבר על הכאב בתהליך ולהבין שהשד לא נורא כל כך, ובכל מקרה הוא בוודאות משתלם נוכח התוצאה.

כיצד מתבצע ניתוח השתלת שיער?

ניתוח השתלת שיער הוא למעשה תהליך בו מושתלות שערות בקרקפת, במקום בו הן כבר לא צומחות לבדן. מדובר בשערות שנלקחות ממקומות שאינם מקריחים, בדרך כלל זהו האזור האחורי (אזור תורם) שכמעט תמיד יהיה שופע בשיער גם לאנשים המקריחים ביותר. את זקיקי השערה ניתן לדגום ולהשתיל בשיטות שונות שעליהן לא נרחיב כעת, כיוון שבכל מקרה כל שיטה חייבת להתבצע רק אחרי הרדמה מקומית בקרקפת שתהיה זהה בכל טכניקה. ההרדמה תהיה בקרקפת בלבד והיא מתבצעת באמצעות זריקות הרדמה.

ההרדמה היא חלק חשוב להצלחת הטיפול

אנשים רבים חושבים שההרדמה לפני השתלת זקיקי השערה נחוצה אך ורק לטובתו של המטופל. אין ספק כי ההרגשה של המטופל חשובה מאוד כדי שלא יחוש כאב בלתי נסבל במהלך השתלות זקיקי השערה, אך יש חשיבות גם להצלחת הטיפול. הרופא המשתיל חייב להיאזר בסבלנות רבה ולהיות עדין מאוד הרי מדובר בפרוצדורה בקנה מידה זעיר במיוחד. לכן, כל תזוזה של המטופל בשל הכאב שהוא יכול להרגיש, עלולה לפגוע בפעולת הרופא. זו גם הסיבה מדוע ההרדמה מתבצעת גם בתחילת הטיפול וגם מספר פעמים במהלכו בהתאם לאורך הטיפול, כדי להבטיח שהמטופל לא יזוז ולא יפריע לרופא.

כיצד מתבצעת ההרדמה ומי מבצע אותה?

ההרדמה מתבצעת על ידי הזרקות ישירות אל הקרקפת. כיוון שההרדמה תהיה מקומית בלבד הרופא המשתיל יכול לבצע אותה לבדו. ההשתלה תתבצע לפי אזורים שהרופא יחלק כבר בתחילת הטיפול ואף יסמן עם עט. לאחר מכן הוא יזריק את חומר ההרדמה לכל אזור בנפרד, כאשר תחילה יתחיל עם זריקות היקפיות. במלים אחרות, דמיינו שהקרקפת מחולקת על ידי עט למספר אזורים והרופא תחילה יזריק את חומר ההרדמה להיקפו של האזור ורק לאחר מכן יתחיל ‘למלא’ את השטח עצמו בזריקות. הזריקה תתבצע לעומק של כמה מילימטרים ספורים וכל סבב הזרקה אורך כדקה וחצי בלבד.

עד כמה ההרדמה בזריקות כואבת?

קשה לדבר על הכאב במהלך ההרדמה כיוון שכאב הוא עניין סובייקטיבי. יש אנשים שיסבלו הרבה יותר מאנשים אחרים בגין אותה זריקה בדיוק. יש אנשים שיכאב להם מאוד אך הם לא יוציאו מילה ולא יתלוננו מה שלמעשה יגרום להם לזכור את הזריקה לא כואבת כלל או כואבת פחות. ההרדמה כן מציקה וכן לא נעימה אך קשה להגדיר אותה בפה מלא ‘כואבת’. היא רחוקה מאוד מלגרום לכאבי תופת כמוש מטופלים עתידיים רבים חושבים ומדובר בסך הכל, לפי רוב המטופלים שכבר עברו השתלת שיער, בכאב שמזכיר עקיצת יתוש חזקה. חשו גם לזכור כי זמן קצר מאוד אחרי הכאב הראשוני של חדירת המחט אל הקרקפת חומר ההרדמה מתחיל להשפיע והכאב, גם אם יורגש, חולף במהרה.

כיצד אפשר להתגבר על הכאב?

• כדי להתגבר על הכאב צריך לזכור כי המטרה נעלה הרבה יותר. כל אחד שרוצה שיער שופע כמו בימי צעירותו חייו לעבור את זריקות ההרדמה כך שאין באמת ברירה אחרת. פשוט תשכנעו את עצמכם שאתם חייבים לעבור את הזריקות ושהן לא נוראיות כל כך, ובפועל כך באמת יהיה.
  • כדי להתגבר על הכאב צריך להיכנס לנתונים שאין עליהם עוררין ולשנן אותם שוב ושוב: זריקות ההרדמה אורכות כדקה וחצי לכל סבב. מדובר בזמן קטן מאוד מבין הטיפול הכולל עצמו שאורך לפחות כמה שעות טובות.
  • דרך נוספת להתגבר על הכאב במהלך השתלת השיער, ולא רק על הזריקות עצמן אלא על התהליך כולו, הוא להבין שמדובר בתהליך ארוך מאוד שדורש מכם התמדה. חשוב לזכור שגם אחרי סיום הפרוצדורה עוד יהיו לכם כמה חודשים של התאקלמות למצב החדש ושמירה על השיער שהושתל, ולכן הדרך ארוכה מאוד מכדי שתחשבו על הקשיים בשלב הראשון והקל.
  • שמיעת סיפורים וחוויות מאנשים שכבר עברו את הטיפול, כולל דרך ההתמודדות האינדיבידואלית שלהם, יכולה לעזור להתגברות על החששות והפחדים. בזכות כמות הגברים האדירה שמבצעת טיפולי השתלה בטורקיה והאינטרנט שהופך הכל לנגיש, לא תהיה לכם בעיה לשמוע חוויות שונות כמו גם המידע הרב על התהליך.

האם הכאב יחזור לאחר סיום ההשתלה?

אחרי סיום הפרוצדורה ההרדמה אמורה להתפוגג, והתחושה לקרקפת שלכם אמורה לחזור. כמובן שאם התחושה לקרקפת לא חוזרת זו בעיה אחרת אך מה שסביר יותר שיקרה זה שלאחר התפוגגות השפעת חומר ההרדמה, הכאב יגיע. בדרך כלל כאב זו לא המילה המתאימה לתיאור התחושה אלא יותר עקצוץ או אי נעימות, גם בגלל הפרוצדורה עצמה וגם בגלל ההזרקות. כמו כן, יש תחבושת על ראש המטופל למשך כמה ימים לאחר הטיפול מה שתורם לתחושת הלחץ בראש ולאי הנוחות. בכל מקרה הרופא ינחה אתכם מה לעשות במקרה זה ואם הכאב חזק מהרגיל תוכלו להיוועץ עם הרופא בשנית.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!