christopher campbell BiFGjWuBM unsplash e

השתלת שיער תהליך החלמה

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

ההחלמה חשובה לא פחות מההשתלה

כמו כל טיפול אחר, גם השתלת שיער מחייבת אתכם לעבור תקופת החלמה. נכון שלא מדובר על החלמה מסובכת ומורכבת כמו אחרי ניתוח לב פתוח, השתלת איבר כלשהו או פרוצדורות אחרות מסובכות במיוחד אך עדיין יש צורך לנוח אחרי הליך לא פשוט. אולי ההחלמה לא תהיה בעיקרה פיזית, כלומר לא תהיו תשושים לחלוטין אחרי התהליך, אך יש רגישות רבה לזקיקי השערה שהושתלו ולכן הם פגיעים מאוד. כל תזוזה, כל שפשוף או שימוש בתכשיר לא נכון יכול להרוס את השתלת השיער הארוכה והמייגעת שעברתם ולכן אם כבר עברתם את התהליך, עשו כל שתוכלו כדי להשלימו בשלום.

מה קורה אחרי סיום השתלת השיער?

אחרי שהרופא שמשתיל את השערות החדשות שלכם סוף סוף יספר לכם שהתהליך נגמר, אתם למעשה יכולים לנשום לרווחה. כמובן שעדיין יהיו לכם חששות בלב כיד ייראה השיער החדש שלכם והאם לא נגרם לכם כל נזק אך בסופו של דבר הרגשות החיוביים יאפילו על הדאגות. עם זאת חשוב לזכור שכשתביטו במראה תראו קרקפת מלאה בחורים וגם מעט דם. זה בסדר גמור, כך אמורה להיראות קרקפת אחרי התהליך, ואת תוצאות הטיפול תראו רק בשבועות הבאים ואת התוצאה הסופית רק בחודשים הבאים. לכן חשוב להבין כי מדובר בתהליך לטווח הארוך שברמת העיקרון אורך כשנה.

מה קורה אחרי שיוצאים מהמרפאה?

ברגע שישחררו אתכם מהמרפאה אתם חייבים לזכור שכדאי לנוח. במידה ועברתם את ההליך בחו”ל מאוד לא מומלץ לחזור כבר בימים הראשונים לארץ, אלא לנוח מעט. בדרך כלל כמה ימים מספיקים אך זה הזמן גם לספר לכם שההחלמה יכולה להיות שונה משיטה לשיטה וממטופל למטופל. כאשר תצאו מהמרפאה תקבלו כובע מיוחד שאותו יש לשים במידת הצורך, כאשר הרופא כבר ינחה אתכם לשימוש הנחוץ לכם. בכל מקרה מה שבטוח יניחו על ראשכם תחבושת שאמורה לספוג את כל הנוזלים שנשארו מהתהליך כולל כמובן הדם מזקיקי השערה שנפתחו. את תחבושת זו מסירים אחרי יום אחד.

מה קורה שלושה ימים אחרי הניתוח?

אחרי ניתוח השתלת שיער יהיו עליכם עוד הגבלות שיכולות להיות מעיקות מאוד אך חשוב להכיר סימן אחד משמעותי יותר והוא הכאב. הכאב יכול לתקוף אתכם, אמנם יכול להיות שהוא לא יהיה כל כך חזק אלא בעיקר מעצבן בצורה של עקצוצים קטנים אך בכל זאת חשוב שתתכוננו לזה. יכול להיות שזה יטריף אתכם ועוד יותר יעצבן אתכם שאתם לא יכולים לגעת ראש ולגרד. עם זאת אתם חייבים להיות חזקים ולהבין שאתם לא יכולים לגעת בקרקפת בכלל, לפחות 3 ימים אחרי הניתוח. למעשה לא כדאי לגעת גם בזקן כי זה יכול להשפיע על הקרקפת. כמובן שלא ניתן לבצע כל שטיפה לראש בשלב זה.

כיצד אפשר לחפוף את הראש ועם מה?

אז אמרנו ששלושה ימים לאחר הניתוח אי אפשר לשטוף את הראש אך חשוב לזכור כי גם כאשר תשטפו אותו במקלחת לא תוכלו להשתמש בכל שמפו. הרופא שאצלו עברתם את ההשתלה יספר לכם עם אלו תכשירים אתם יכולים להשתמש וכנראה שהוא גם יספק לכם שמפו מיוחד שמכיל חומרים שישפרו את תהליך החלמת הקרקפת שלכם. הרופא גם יסביר לכם בדיוק כיצד לחפוף את הראש ואת כל שאר הפרטים הקטנים. חשוב מאוד לשים לב לכלל זה כיוון שכולנו רגילים להתקלח בצורה שנוחה לנו ולכן ושימוש לא נכון יכול לפגוע קשות ואף אנושות בזקיקי השערה.

כמה זמן אי אפשר לעשן ולקיים יחסי מין?

5 ימים לאחר ההשתלה אם יכולים להתחיל לעשן. כיצד בכלל עישון קשור להשתלת שיער? בטח זה מפתיע אתכם אך אין לכם סיבה להיות מופתעים כי ידוע שעישון מסוכן לגוף באופן כללי בשל החומרים המסוכנים שיש בסיגריות בפרט ובטבק. אם תעשנו העשן למעשה יגיע אל זקיקי השערה והוא עלול לזהם אותם. כמובן שהתרחיש הזה יקרה גם אם תהיו באזור שבו נמצאים אנשים מעשנים או באזור בו יש עשן, ולכן חשוב להימנע מכך. כמו כן אי אפשר לקיים יחסי מין או לאונן במשך השבוע הראשון. הסיבה לכך היא שפעולות אלו יכולות להעלות את הלחץ בראש ולפגוע בזקיקים השיער שהושתלו, כאשר במהלך קיום יחסי מין הקרקפת יכולה גם להיפגע באופן פיזי.

כיצד עוד נמנע פגיעה בזקיקי השערה?

בנוסף לעובדה שאתם לא יכולים לעשן או להיות באזור מלא בעשן שבוע אחרי הטיפול וגם לא לקיים יחסי מין, ובאופן כללי גם לא לפגוע בזקיקי השערה באופן פיזי, חשוב גם להיזהר מהשמש. השמש יכולה להיות הרסנית מאוד לזקיקי השערה שלכם מה שיכול להרוס את הטיפול כולו. לכן אם אתם מסתובבים באזור חם במיוחד וחשוף לשמש אתם צריכים לחבוש את הכובע המיוחד שקיבלתם מהמרפאה. כובע זה לוחץ על אזור המצח והרכות וכך מונע את הלחץ על עיקר אזור הקרקפת, זהו אזור ההשתלה. כמו כן אי אפשר לחבוש כיפה, להניח תפילין או כל דבר אחר שמונח על הראש.

מה לא ניתן לעשות בטווח הארוך?

הנה נקודה של אור בכל תהליך ההחלמה, 10 ימים מסיום ההשתלה חשוב להימנע מהזעה. לא תמיד ההזעה נשלטת אך חשוב להימנע מכך עד כמה שניתן כיוון שהזיעה פוגעת בזקיקי השערה. 15 ימים לאחר ההשתלה חשוב להימנע מכל פעילות גופנית שעלולה לפגוע בקרקפת כמו כדורסל או כדורגל, וגם להימנע משימוש במגבת. אם תרצו לייבש את השיער עשו זאת בדרך טבעית. 30 יום אחרי ההשתלה אין להסתפר, 60 ימים לאחר ההשתלה לא להיות בסאונה או ג’קוזי וגם לא להיחשף לשמש. אחרי 60 יום אפשר גם להיחשף לשמש ישירה אך רק אחרי 180 ימים תוכלו לצבוע את השיער החדש.

מתכננים לעבור השתלת שיער בקרוב? המאמרים הבאים עשויים לעניין אתכם:
השתלת שיער בשיטת DHI או FUE – מה עדיף?
כמה עולה השתלת שיער?
השתלת שיער בישראל או בטורקיה

מה מותר ומה אסור לעשות לאחר השתלת שיער?

בהחלט לא – לא מומלץ ואף אסור לחפוף את השיער מיד לאחר השתלת שיער. עליכם להמתין לפרק זמן מסוים, בדרך כלל 24 עד 48 שעות, לפני שטיפת השיער לאחר ההשתלה. הסיבה לכך היא שחשוב מאוד לאפשר לשתלים שהושתלו לאחרונה להתמקם כראוי ולמזער את הסיכון לעקור אותם. התקופה הראשונית שלאחר הניתוח היא קריטית להישרדות השתל, והרטבת השיער מוקדם מדי עלולה להפריע לשתלים או לגרום לעקירתם. התמידו בביצוע כל ההוראות של הרופא המנתח והמתינו בסבלנות לפני החפיפה. כך תוכלו לקבל ריפוי מוצלח וצמיחה מיטבית של השיער המושתל.

כאשר אתם מוכנים לחפוף את השיער שלכם, חשוב לעקוב אחר ההוראות שסופקו על ידי המנתח שלכם. בדרך כלל, מומלץ להשתמש בשמפו עדין ומגע רך כדי להימנע מפגיעה בשתלים. בדרך כלל, גישה עדינה היא הכי מומלצת. כדאי להשתמש בשמפו עדין ולהימנע מהפעלת לחץ ישיר על האזור המושתל. במקום זאת, הקציפו בעדינות את השמפו על הקרקפת ואפשר למים לשטוף דרך השיער. מומלץ להימנע משפשוף או גירוד נמרץ של הקרקפת ולייבש את השיער במגבת במקום לשפשף.

בדרך כלל מומלץ להימנע מחבישת כובעים או כיסויי ראש מכל סוג מיד לאחר השתלת שיער, במיוחד כובעים צמודים. האזור המושתל זקוק לאוורור מתאים כדי להחלים, ולחץ או חיכוך מוגזם של כובעים עלול לשבש את צמיחת השתלים. המנתח שלכם יספק לכם הדרכה מקצועית ויסביר לכם מתי בטוח להתחיל לחבוש כיסויי ראש וכובעים.

כן, זה נורמלי לחוות מידה מסוימת של נפיחות לאחר השתלת שיער. נפיחות יכולה להופיע במצח, בקרקפת ולפעמים סביב העיניים. זוהי תגובה טבעית של הגוף לטראומה הכירורגית ובדרך כלל נרגעת תוך מספר ימים. ביצוע הנחיות לאחר הניתוח, כגון שמירה על ראש מורם, שימוש בקומפרסים קרים ונטילת תרופות שנקבעו, יכול לעזור למזער את הנפיחות. אם הנפיחות מוגזמת, נמשכת לתקופה ממושכת או מלווה בתסמינים נוגעים אחרים, חשוב להתייעץ עם המנתח שלכם להערכה נוספת.

יש להימנע מפעילות גופנית מאומצת במשך שבוע לפחות לאחר השתלת שיער. פעילות גופנית אינטנסיבית עלולה להגביר את לחץ הדם ועלולה לשבש את תהליך הריפוי. חשוב להתייעץ עם המנתח שלכם לגבי מתי בטוח לחזור לשגרת הפעילות הגופנית שלכם.

בדרך כלל מומלץ להימנע מבריכות שחייה, אוקיינוסים ומגופי מים אחרים למשך שבועיים לאחר השתלת שיער. האזור המושתל עדיין מרפא, וחשיפה למים עלולה להגביר את הסיכון לזיהום. יש להגביל את החשיפה לשמש גם כדי להגן על הקרקפת מנזק.

למרות שבדרך כלל אין הגבלות תזונתיות קפדניות לאחר השתלת שיער, שמירה על תזונה בריאה ומאוזנת יכולה לתמוך בתהליך הריפוי ובבריאות השיער הכללית. רצוי לצרוך תזונה עשירה בוויטמינים, מינרלים וחלבונים, החיוניים לצמיחת שיער. שילוב של מזונות כמו פירות, ירקות, חלבונים רזים, דגנים מלאים ושומנים בריאים יכולים לספק את החומרים המזינים הדרושים. תמיד מועיל לעקוב אחר דיאטה מאוזנת היטב ולהתייעץ עם המנתח שלכם וגם עם תזונאי לקבלת המלצות תזונתיות מותאמות אישית המבוססות על הצרכים הספציפיים שלכם.

עדיף להימנע מכל עיצוב או מוצרי שיער, כגון ג’לים, תרסיסים או צבעים, למשך מספר שבועות לאחר השתלת שיער. מוצרים אלו יכולים להכיל כימיקלים שעלולים לגרות את הקרקפת או להפריע לתהליך הריפוי. ברגע שהמנתח שלכם נותן אור ירוק, אתם יכולים להציג מחדש מוצרי סטיילינג בהדרגה.

כן, זה נורמלי שהשיער המושתל יעבור שלב נשירה לאחר השתלת שיער. זהו תהליך זמני המכונה “אובדן הלם”. תוך מספר שבועות לאחר ההליך, זקיקי השיער המושתלים נכנסים לשלב מנוחה, מה שגורם לשיער הנראה לעין לנשור. עם זאת, נשירה זו היא חלק טבעי ממחזור צמיחת השיער, והיא אינה משפיעה על שורשי השיער הקבועים. צמיחת שיער חדשה מהזקיקים המושתלים תתחיל תוך מספר חודשים, וכתוצאה מכך תתחיל צמיחת שיער קבוע ובריא.

התוצאות של ניתוח השתלת שיער משתנות עבור כל אדם, אך באופן כללי, לוקח מספר חודשים עד שהשיער המושתל גדל במלואו. רוב המטופלים מתחילים לראות צמיחה ושיפור ניכרים תוך 3 עד 6 חודשים. ניתן להעריך את התוצאות הסופיות, כולל צפיפות ועובי, בסביבות 12 עד 18 חודשים לאחר ההשתלה. זכרו, זה קריטי להתייעץ עם מנתח השתלת השיער שלכם לקבלת הנחיות וייעוץ מותאמים אישית המבוססים על ההליך הספציפי שלכם והתקדמות ההחלמה.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

רגע, רגע ,רגע! לפני שאתם הולכים אנחנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו שיעזרו לכם להבין כמה החלום שלכם קרוב!

השאר\י את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן