photo of a man listening music on his phone

אזור תורם של השתלת שיער

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

גברים רבים בישראל מתעניינים בהשתלות שיער אם כי אינם יודעים את כל הפרטים על הפרוצדורה. חוסר מידע זה יכול להוביל לטעויות רבות ולכן המאמר הבא יבהיר את הנושא. זה הזמן להכיר את אחד הפרמטרים החשובים ביותר להצלחת התהליך: חשיבות האזור התורם שממנו נלקחים הזקיקים.

הפרוצדורה ששינתה את חוקי המשחק

השתלת שיער היא אחד הטיפולים הכי חשובים שיצאו לעולם. למעשה לא מדובר בפרוצדורה חדשה והיא קיימת כבר מספר לא מבוטל של שנים, אך היא ממשיכה להתחדש עם הזמן. כיום יש טכניקות שונות לביצוע הפרוצדורה כאשר ההשתלה לרוב תתבצע בשיטת FUE שנחשבת למתקדמת ביותר, אם כי זה נושא רחב יותר לדיון נפרד. יש דבר אחד שחשוב לזכור בהשתלת שיער וזהו כלל עקרוני שבלעדיו הפרוצדורה לא יכולה להתבצע: יש צורך בזקיקי שערה בריאים. במידה ומדובר במטופל שמגיע עם קרחת שלמה ללא כל שערה, הפרוצדורה תהיה מסובכת עד כדי בלתי אפשרית.

מהם השלבים בהשתלת השיער?

אזור התורם הוא האזור של הקרקפת שבו נקצרים זקיקי שיער לצורך השתלת שיער.
אזור התורם הוא האזור של הקרקפת שבו נקצרים זקיקי שיער לצורך השתלת שיער.

יש שלבים רבים בהשתלת השיער החל מהבדיקות הראשוניות ובירור היקף ההתקרחות ועד לשמירת זקיקי השערה החדשים. התהליך כולו אורך כמה חודשים לאחר סיום הניתוח. אחרי בדיקה מקיפה של הראש, התחשבות בגיל ובמצב המטופל ובפרמטרים אחרים כמו מצבו הרפואי, יש צורך לקבוע מועד להשתלה. תחילה יש צורך לבצע הרדמה מקומית בזריקות ישירות לקרקפת, זריקות שיתבצעו לכל אזור בנפרד. אחרי הזריקות תתבצע ההשתלה עצמה ולאחר מכן יחזור הרופא על התהליך כולו לכל האזורים האחרים לפי הצורך. המשותף לכל האזורים, כולם מתבססים על האזור התורם העשיר בשיער.

הבדיקה המקדימה חשובה במיוחד

רוב הגברים שיגיעו לבדיקה ראשונית אצל הרופא יקבלו את הבשורה המיוחלת שהם יכולים לעבור את תהליך ההשתלה. הבדיקה המקדימה קובעת מה יהיה אופי ההשתלה, באיזו טכניקה ישתמש הרופא וכמובן כל שאר הנתונים כמו מועד ההשתלה, מחירה וכמובן הערכה לגבי אורכה. עם זאת עיקר הבדיקה המקדימה תתבצע על האזור התורם. כמו שכבר נאמר לעיל, כל זקיקי השערה יידגמו מאזור תורם שלרוב יהיה שופע בשיער, כמעט תמיד מדובר בחלק האחורי של הראש שכמעט לא נפגע מנזקי ההתקרחות גם במצבים קיצוניים מאוד.

אם אין אזור בריא ומתאים לא תתבצע השתלה

בדרך כלל, אזור התורם ממוקם בחלק האחורי או בצדי הקרקפת, שם השיער עמיד יותר להתקרחות.
בדרך כלל, אזור התורם ממוקם בחלק האחורי או בצדי הקרקפת, שם השיער עמיד יותר להתקרחות.

אולי עד כה לא הפנמתם את חשיבותו של האזור התורם אך זה הזמן לומר זאת במלים ברורות: אם האזור התורם דל בשיער, ייתכן כי לא תוכלו לעבור את השתלת השיער. השתלת השיער מסתמכת על זקיקי השערה הבריאים וכאשר אין כאלו, תוכלו רק לחלום על שיער בריא. אמנם יש היום פתרונות אחרים מפאות ועד תרופות מתקדמות אך אין חלופה הולמת באיכות ובאסתטיות שלה כמו השתלות שיער טבעי. כיצד חשיבות האזור התורם משנה את ההחלטה לעבור השתלת שיער? זה הזמן לגלות.

כיצד גיל המטופל משפיע על האזור התורם?

אולי נראה לכם שזה שללא אזור תורם לא ניתן לבצע את ההשתלה זה עניין של מזל ואין לכם מה לעשות עם זה אך זה לא ממש נכון. השתלת שיער יכולה להתבצע בכל הגילאים ובדרך כלל מדובר על מטופלים צעירים בגיל 20 עד 40. הסיבה לכך טמונה בהשפעה החברתית על שיער שופע לעומת שיער מקריח, גם ברמה האסתטית וגם ברמה האישית מבחינת הדימוי העצמי. אם עוד יש לכם אזור תורם שופע לא כדאי להתמהמה יותר מידי בהחלטה לעבור השתלת שיער כיוון שהוא עלול להידלדל עם הזמן ואז יהיה קשה יותר לבצע את הטיפול. עם זאת לא כדאי לעבור את ההשתלה בגיל מוקדם מידי בכל מצב כיוון שהשיער שעוד צומח על חלקים מסוימים בראש עלול להקריח אחרי סיום ההשתלה.

מי דוגם את זקיקי השערה לפני הטיפול?

אחרי שהבנו את חשיבות האזור התורם הגיע הזמן להבין כיצד התהליך מתבצע. מהאזור התורם למעשה נלקחים השערות שאותן משתילים במקומות המקריחים של המטופל. יש זקיקי שערה שמהם יוצאת שערה אחת בלבד ויש זקיקי שערה שמהם יוצאים מספר שערות, בדרך כלל המספר נע בין 1 עד 4 שערות לזקיק. מי שדוגם את זקיקי השערה חייב להיות רופא מוסמך, לרוב זה שמבצע את ההשתלה עצמה. אסור לקבל את העובדה שטכנאי או מתמחה כלשהם שאינכם מכירים יבצעו את התהליך. לא מדובר בתהליך מקדים שנפרד מההשתלה אלא חלק אינטגרלי מההשתלה עצמה.

כיצד נלקחים הזקיקים מהאזור התורם?

כמות השיער שניתן לקצור מאזור התורם תהיה תלויה בגורמים כמו מידת נשירת השיער ומספר השתלות הדרושות.
כמות השיער שניתן לקצור מאזור התורם תהיה תלויה בגורמים כמו מידת נשירת השיער ומספר השתלות הדרושות.

זקיקי השערה יכולים להילקח בשתי שיטות עיקריות, על ידי דגימה של רקמת עור שלמה או כל אחד בנפרד. בשיטת FUT נלקחת רצועת עור ובה זקיקי השערה (שיטה מאוד ישנה) ובשיטת FUE או DHI  נלקחים הזקיקים בנפרד. חשוב לזכור כי לכל שיטה יש את היתרונות שלה וחשוב לבחור את הרופא המתאים ביותר גם לפי שיקול זה בנוסף לפרמטרים אחרים. לקיחת הזקיקים מתבצע בהרדמה והיא אינה כואבת כלל וכלל. גם ההרדמה עצמה, שמתבצעת על ידי זריקות לקרקפת, אינה כואבת כיוון שהזריקות מזכירות עקיצת יתוש חזקה.

כמה זקיקים ניתן להוציא בטיפול אחד?

בטיפול אחד בדרך כלל לא דוגמים יותר מ-3000 זקיקים. המספר אמנם יכול להשתנות בהתאם למטופל אך כמות גדולה מידי של זקיקים עלולה להשפיע לרעה על האזור התורם. חשוב לזכור כי לא כל הזקיקים שנלקחים מהאזור התורם תמיד יושתלו, יש זקיקים שלא יושתלו כי הוצאו בצורה לא טובה ויש זקיקים שלא ייקלטו היטב. אחוז הזקיקים שנדגמו בהם הרופא ישתמש בסופו של דבר צריך להיות 95 עד 90 אחוזים וכך הזקיקים לא ‘יתבזבזו’. יש רופאים פחות מנוסים שישתמשו רק ב-60 אחוזים מהזקיקים שנדגמו ומדובר לא רק בבזבוז זקיקים אלא בבזבוז זמן שממנו יש להישמר.

מה יכול להשפיע על דגימת האזור התורם?

האזור התורם יכול להתגלות כבעייתי יותר לדגימת זקיקי שערה מה שיכול להפחית מאוד את אחוז הזקיקים שבהם הרופא ישתמש בסופו של דבר. למשל, אם יהיה דימום מהאזור התורם בזמן הדגימה הוא עלול להשפיע לרעה גם על הזקיקים שכבר הוצאו ובאו עמו במגע וגם על הזקיקים האחרים שעוד נמצאים על הקרקפת. כמו כן סוג השיער יכול להשפיע, שיער מקורזל או קשה עלולים להקשות מאוד על דגימת הזקיקים. לכל אלו כמובן אפשר להוסיף את איכות המכשירים בהם ישתמש הרופא, הסטריליות שלהם וכמובן המקצועיות והניסיון של הרופא שתמיד משפיעים על איכות ההשתלה.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

רגע, רגע ,רגע! לפני שאתם הולכים אנחנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו שיעזרו לכם להבין כמה החלום שלכם קרוב!

השאר\י את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן