nathan fertig EIWDDXdw unsplash e

איזה קו שיער מומלץ להשתלת שיער

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

השתלת שיער מוצלחת נמדדת במידה רבה לפי מידת ריצוי המטופל. ככל שהשיער אסתטי יותר ההשתלה מוצלחת יותר, ואסתטיקה נקבעת בעיקר לפי טבעיות המראה. אחרי שמבינים כי המראה הטבעי נמדד במידה רבה לפי קו השיער, מבינים עד כמה הוא פרמטר חשוב שאותו יש להכיר לעומק.

מהו קו השיער ומדוע הוא חשוב?

בהגיעכם למרפאה בה מתבצעת השתלת השיער, קיים סיכוי סביר שתיחשפו לראשונה למושגים שונים שיהיו משמעותיים מאוד להמשך התהליך. אחד מהמושגים החשובים ביותר הוא קו השיער. קו השיער – קרי הקו שבו מתחיל השיער בחלקו העליון של המצח – משמעותי מאוד למראה השיער. קו השיער צריך להיראות טבעי בהתאם לפרמטרים שונים כמו גיל המטופל וצורת הפנים, על אלו נרחיב בהמשך. קו השיער חייב לעבור השתלה מדויקת במיוחד, טעויות בהשתלת זקיקים השיער בקו השיער עלולות להוביל למראה לא טבעי, לא אסתטי ובכך להוריד לטמיון את ההשתלה כולה.

קו שיער צפוף למראה שיער טבעי

אחרי שהבנו את חשיבות קו השיער על תוצאות ההשתלה, הגיע הזמן לדון בשאלה החשובה: כיצד ניתן לקבל קו שיער טבעי ואסתטי? קו השיער חייב להיות צפוף כיוון שאם הוא יהיה דליל, מראה השיער כולו ייראה דליל. הסיבה לכך נעוצה במיקום קו השיער, חלקו הקדמי של הראש, שבאופן כמעט אוטומטי משפיע על מראה השיער כולו. הרושם הראשוני על השיער, בעיקר שיערו של הגבר, מתקבל בעיקר מקו השיער שחייב להיות צפוף. לכן בקו השיער מושתלים ‘סינגלים’, כלומר זקיקי שערה יחידים, ולא זקיקים כפולים או משולשים כמו שניתן להשתיל בחלקים האחוריים יותר של הקרקפת. זקיקי השיער הבודדים יוצרים מראה נהדר והרופא המשתיל מבין זאת היטב אך לא יזיק לשאול ולהתעניין בתהליך.

מומלץ בדרך כלל קו שיער בעל מראה טבעי התואם את גיל המטופל ותווי הפנים.
מומלץ בדרך כלל קו שיער בעל מראה טבעי התואם את גיל המטופל ותווי הפנים.

קו שיער שהולם את המטופל

צפיפות השיער נמדדת לפי כמות הזקיקים בסנטימטר רבוע, כאשר מעל 65 זקיקים לסמ”ר נחשב לשיער צפוף ואסתטי. בין 50 ל-65 זקיקים הצפיפות נחשבת לבינונים ומתחת לכך, רמת הצפיפות נמוכה. עם זאת הצפיפות היא רק פרמטר אחד שמשפיע על מראה השיער, כאשר גם צורת קו השיער היא דבר שיש לקחת בחשבון. קו השיער צריך להלום את המטופל לפי קו השיער הטבעי שהיה לו טרם התקרחות, מראה ראשו ובעיקר גילו. אם מדובר במטופל צעיר הוא עתיד להמשיך להקריח מה שעלול ליצור מראה מוזר ולא טבעי בו מעל קו השיער מתחילה התקרחות, בעוד קו השיער נשאר צפוף.

סוגים שונים של קווי שיער

  • ראשית, יש לזכור כי קו שיער גברי שונה מאוד מקו שיער נשי. קו שיער נשי יהיה ישר יותר מאשר קו שיער גברי ולכן השתלת שיער לגברים צריכה להיות בהתאם.
  • קו שיער ‘ברבי’ הוא קו שיער שדומה לחצי עיגול. קו שיער זה משרה תחושה של פאה, קצת פחות טבעי מקווי שיער אחרים אם כי יכול להתאים למבנה פנים מסוים. לקו שיער זה אין זיגזגים כלל וגם לא שפיץ במרכזו. כמו שניתן להבין כבר משמו, הוא מתאים יותר לנשים.
  • גם את הצורה של קו שיער ‘לב’ אפשר להבין כבר משמו. קו שיער זה מזכיר צורה של לב כאשר ישנו ‘וי’ במרכזו והאזור הצדדי של קו השיער יהיה מעוגל יותר.
  • קו שיער יכול להיות גם מזוגזג יותר ואז מזכיר משולש, או בשמו בסלנג, ‘משולש פיצה’. קו שיער זה מתחיל כמו קו שיער ברבי אך לאחר מכן יוצרים לו זיגזגים מהונדסים מכאן שמו. בקו שיער זה אין ‘וי’ מרכזי.
  • קו שיער ‘פרימיום’ נחשב לקו השיער הטבעי ביותר שיש, כאשר קו השיער עשיר בשיער, כלומר צפוף מאוד.
קו שיער נמוך יותר עשוי להתאים למטופלים צעירים יותר, בעוד שמטופל מבוגר עשוי להפיק תועלת מקו שיער מעט גבוה יותר.
קו שיער נמוך יותר עשוי להתאים למטופלים צעירים יותר, בעוד שמטופל מבוגר עשוי להפיק תועלת מקו שיער מעט גבוה יותר.

איכות ההשתלה חשובה לא פחות

(לכן חשוב לבחור ברופא מומלץ) הטבעיות בקו שיער בהשתלת שיער לא נמדדת רק לפי צפיפותו או צורתו. קו השיער חייב להיות טבעי גם בפרמטרים אחרים כמו איכות ההשתלה, שזו נקבעת לפי מקצועיות הרופא. למשל, השתלה איכותית של קו השיער נמדדת גם בכיוון הצמיחה בה מושתלים הזקיקים. לכל זקיק שערה יש כיוון צמיחה מסוים ולכן יש צורך להתחשב בכך בעת ההשתלה. השתלה נכונה שכוללת התחשבות גם בזווית הצמיחה הטבעי של השיער שבאזור דורשת דיוק רב, סבלנות, עדינות וכמובן גם יצירתיות במידה לא מבוטלת. כל אלו מושפעים מאוד גם מהטכנולוגיה שבה יבחר הרופא להשתמש ומשך ההשתלה.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

רגע, רגע ,רגע! לפני שאתם הולכים אנחנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו שיעזרו לכם להבין כמה החלום שלכם קרוב!

השאר\י את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן