microneedling

איך לעודד את צמיחת השיער עם דרמה רולר?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

אחד ממכשירי המזותרפיה הנפוצים ביותר הוא הדרמה רולר – מכשיר זעיר המורכב מידית ומגלגלת המלאה מחטים קטנות. המכשיר נודע ביעילותו ובהפעלה הפשוטה שלו, ולכן הוא פופולרי מאוד בקרב מטופלים שרוצים להשתמש בטכניקה המזותרפיה באופן ביתי וללא השקעה כספית גדולה.

מזותרפיה היא שיטה טיפולית אשר הומצאה ופותחה בשנות ה-50 של המאה הקודמת במטרה לטפל במיגרנות ובפציעות שונות. כיום, היא נמצאת בשימוש רווח בכל הקשור לקוסמטיקה – היא מסייעת בטיפול באקנה, בקמטים ובסימני גיל. המזותרפיה מבוססת על הזרקות מקומיות של חומרים חיוניים כמו מינרלים, ויטמינים, חומצות אמינו ורכיבים אנטי-אוקסידנטיים, אשר מוחדרים בעדינות כמה מילימטרים ספורים מתחת לעור – אל שכבת הדרמיס.

בהתייחס למזורתפיה לעידוד צמיחה של שיער חדש, החומרים המוזרקים מזינים את שורש השערה, מחזקים אותה ואף עשויים להביא לצמיחה מחודשת של שיער. נוסף לכך, במזותרפיה מתבצעת פציעה מבוקרת של העור – נקבים קטנים שנוצרים בעקבות הטיפול. הפציעה הזו, כאשר היא נעשית בצורה הנכונה (מבחינת זווית, עומק ותדירות) מגבירה ייצור טבעי של קלוגן בעור ומעודדת תהליכים בריאים של ייצור תאי עור חדשים וריפוי והתחדשות של העור. 

דרמה רולר הוא מכשיר כף יד קטן עם מחטים זעירות שיכולות לעורר את הקרקפת וזקיקי השיער.
דרמה רולר הוא מכשיר כף יד קטן עם מחטים זעירות שיכולות לעורר את הקרקפת וזקיקי השיער.

לצד הזרקת חומרים שונים לעור, אפשר להשתמש בטכניקת המזותרפיה גם באמצעות מכשירים ייעודיים – כמו מכשיר הדרמה רולר – אשר פוצעים את העור במידה הנכונה ומעודדים את תהליכי הריפוי וההתחדשות. כאמור, המכשיר הנפוץ ביותר למזותרפיה הוא דרמה רולר. מדובר במכשיר קטן המבוסס על פעולתו של גלגל משונן, המחדיר את מחטיו הזעירות אל שכבת הדרמיס של העור. המכשיר מבוסס על עיקרון המזותרפיה: פציעה עדינה, מבוקרת ולא מכאיבה של העור, ובעקבות כך, סיוע בתהליכי ייצור תאים, התחדשות העור וייצור קלוגן.

מחקרים שונים הוכיחו כי מזורתפיה באמצעות דרמה רולר מעודדת צמיחה של שיער חדש בקרב גברים ונשים עם מצבי התקרחות שונים. כמו כן, מחקרים הראו כי השימוש בדרמה רולר עוזר לא רק במקרים של התקרחות אזורית או נשירת שיער, אלא גם משפר מצבים של התקרחות גברית טיפוסית.

אם תרצו להשתמש לבד בדרמה רולר, כדאי שתשימו לב לכמה הנחיות. ראשית, מומלץ מאוד להשתמש במכשיר כשהשיער שלכם יבש – אחרת, הגלגל המשונן עלול להיקשר לשיער הרטוב ולתלוש שערות. שנית, שימו לב כי אתם מתחילים את הטיפול באזורים הבעייתיים ועוברים בהדרגתיות לשאר הקרקפת. גלגלו את הדרמה רולר בעדינות (אולם תוך הפעלת לחץ מסוים) ולכל הכיוונים. עם זאת, הכיוון הטוב ביותר להנעת הגלגלת הוא כיוון צמיחת השיער. יש לחזור על הטיפול פעם בשבוע. זכרו כי היגיינה היא פרמטר חשוב מאוד בכל הנוגע למזותרפיה – ולכן רצוי מאוד שתחטאו את הקרקפת שלכם ואת הגלגל המשונן של הדרמה רולר עם אלכוהול מיד עם תום הטיפול.

כדי להשתמש ברולר דרמה לצמיחת שיער, ראשית, נקו את הקרקפת והדרמה רולר בתמיסת חיטוי.
כדי להשתמש ברולר דרמה לצמיחת שיער, ראשית, נקו את הקרקפת והדרמה רולר בתמיסת חיטוי.

מאחר שישנם סוגים רבים של דרמה רולר, המציעים את אותה הפעולה במכשירים שונים, בעלי צבעים, גדלים ועיצובים שונים, יהיה עליכם לבחור את המכשיר המתאים לכם. ככלל, נראה כי בתור מכשיר ראשון כדאי לבחור במכשיר קל לשימוש, בעל מחטי דיקור איכותיות ולא ארוכות מדי. בדרך כלל, המחטים לא עולות על 0.5 מ”מ, וזאת כדי להימנע מפציעה עמוקה של העור. מחטים גדולות יותר עשויות לפצוע את העור ולגרום לו נזק בשימוש לא מדויק.

כמו כן, הקפידו להפעיל את המכשיר בתנועות איטיות וקצרות וכך תוכלו להימנע מתלישה של שערות קיימות. הלחץ שעליכם להפעיל על המכשיר הוא סביר ומתון – המחטים שעל הגלגל המשונן צריכות לחדור אל העור, אבל לא לחדור עמוק מדי, לא לגרום לדימום ולא להכאיב. בשל כך, הקפידו להשתמש בדרמה רולר בזהירות והמנעו מהפעלת לחץ חזק מדי.

כמובן, הדרמה רולר הוא מכשיר הפוצע את העור ולכן חיטוי המחטים הוא שלב מכריע בשימוש במכשיר. אף שמדובר בטיפול פשוט יחסית, אשר מבוסס על דיקור עדין וניקוב חורים זעירים בלבד, מובן שהוא עשוי לגרום לתופעות לוואי קלות כמו אדמומיות, רגישות בעור או דלקות. תופעות לוואי אלה שכיחות ואמורות לחלוף תוך כמה ימים. עם זאת, תופעת לוואי מסוכנת של מזותרפיה היא זיהום הפצעים הזעירים. במקרה כזה, כמובן, עליכם לפנות אל רופא. כדי להימנע מסיבוכים וזיהומים, פשוט הקפידו על חיטוי המכשיר והפצעים לאחר כל טיפול. כמו כן, הקרקפת עשויה להיות רגישה לשמש לאחר השימוש בדרמה רולר – ולכן מומלץ להשתמש במקדם הגנה או לחבוש כובע לאחר הטיפול.

מלבד זאת, כדאי לשים לב לכך שטיפולי מזותרפיה באמצעות דרמה רולר יעילים הרבה יותר כאשר הם משולבים במערך של טיפולים נוספים להאצת צמיחה של שיער חדש. למשל, מחקרים הראו כי טיפולי דרמה רולר יעילים במיוחד בשילוב עם תמיסת מינוקסידיל (השימוש בדרמה רולר משפר את ספיגת התמיסה בקרקפת) או במקביל לצריכה קבועה של ויטמינים C ו-E. עם זאת, מובן ששילוב של יותר מטכניקת טיפול אחת מצריך התייעצות עם גורם מומחה.

לסיכום, טיפול מזותרפיה באמצעות דרמה רולר הוא אחד הטיפולים האפקטיביים ביותר להאצת צמיחה של שיער חדש על הקרקפת ולחיזוק השערות הקיימות. מלבד המחקרים, המגבים את יעילותו של הדרמה רולר, מטופלים שהקפידו על טיפולים קבועים וסדירים דיווחו על שביעות רצונם מהמכשיר – אולם חשוב לזכור כי על הטיפול להיות תדיר, זהיר ועדין.

אולי יעניין אתכם גם המאמרים הבאים:
כמה עולה השתלת שיער
איך לבחור רופא מומלץ להשתלת שיער
השתלת שיער במפרצים
סיכונים בהשתלת שיער ואיך בוחרים רופא איכותי

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

רגע, רגע ,רגע! לפני שאתם הולכים אנחנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו שיעזרו לכם להבין כמה החלום שלכם קרוב!

השאר\י את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן