WhatsApp Image    at

הכל על התקרחות השיער הגברית

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

התקרחות

ההתקרחות היא אחת הבעיות המוכרות והנפוצות ביותר שיש. היא מטרידה אנשים בים, בעיקר גברים, ולמרות שיש כיום פתרונות רבים שיכולים לגאול את המתקרחים מהמצב העגום שבו הם נמצאים ולרוב מפריע לאיכות חייהם במידה רבה, רוב האנשים יישארו פסימיים. אחרי המאמר הזה, המצב ישתנה. במאמר הבא נדבר על הסיבות להתקרחות, המניעה והטיפול בה וגם כמה פרטים על התופעה עצמה. 

מהי התקרחות ומדוע היא קורת?

התקרחות היא תופעה בה השיער נושר ולא צומח בשנית. כבר מתחילת המאמר יש צורך לעשות את ההבדלה החשובה בין נשירת שיער לבין התקרחות. נשירת שיער היא מצב בו השיער נושר אך מחזור השערה אינו ניזוק ולכן היא צומחת מחדש, כאשר בהתקרחות המצב הרבה יותר חמור והשערה לא חוזרת לצמוח. יש כמה סוגי התקרחות, היא יכולה להגיע כתוצאה מטיפול כלשהו כמו למשל הקרנות וטיפולי כימותרפיה, היא יכולה להגיע כתוצאה מגורמים גנטיים אך יש גם השפעה ללחץ הנפשי שמעודד אותה. ההתקרחות היא תופעה שניתנת למניעה ולטיפול או לפחות להאטה אך לא תמיד הן יעילות.

למי ההתקרחות יכולה לקרות ומתי?

התקרחות יכולה לקרות לאנשים רבים, בעיקר גברים. גם נשים אמנם סובלות מנשירת שיער אך בסופו של דבר הבעיה הראשית היא אצל גברים שיכולים לסבול ממנה בעיקר בגיל מתקדם. מגיל 30 ההתקרחות הופכת להיות בעיה נפוצה מאוד בקרב גברים אך כמובן שזה תלוי גם בגורמים שציינו לעיל כמו הגורמים הגנטיים והלחץ הנפשי. ההתקרחות יכולה לקרות גם בגיל מוקדם יותר, יש אנשים שמגיל צעיר ואפילו לפני גיל 20 יסבלו ממפרצים גדולים שבהמשך יתפתחו לקרחת שלמה. ההתקרחות יכולה להיות מלאה או חלקית, היא יכולה להתחיל בחלק הקדמי או האחורי של הקרקפת והנזק שלה גדול.

מה הנזקים של התקרחות?

מדוע התקרחות מפריעה כל כך? בסופו של דבר שיער הוא חלק חשוב בגוף מבחינה אבולוציונית אך בימינו אין בו צורך הישרדותי. עם זאת, החשיבות האסתטית שלו גבוהה מאוד ובעיקר גברים שסובלים מהתקרחות יכולים לקחת אותה באופן קשה מאוד. התקרות פוגעת בדימוי העצמי, היא פוגעת מאוד בחיי החברה של אותו אדם בגלל הפגיעה האישית שהוא חווה, מה שיכול להשפיע על זוגיות, עבודה ולמעשה כל מה שקשור בתפישה עצמית. עצם העובדה כי ההתקרחות לרוב מתקדמת עם הגיל, יש לה השפעות צדדיות עמוקות יותר על עולמו הפנימי של המתקרח, ובמלים אחרות, שהוא מזדקן לעתו. 

האם ניתן למנוע את ההתקרחות?

מניעה היא בדרך כלל הפתרון הטוב ביותר אם כי מניעת התקרחות אינה פשוטה כל כך. כיום יש טיפולים יעילים מאוד כנגד התקרחות אם כי אי אפשר להשתמש בהם כטיפולי מניעה, כיוון שרק כאשר הקרחת כבר מתקדמת והבעיה לא צפויה להחמיר, הם נכנסים לתמונה, כמו למשל במקרה של השתלת שיער. מניעת התקרחות אפשרית על ידי נטילת תרופות שמכילות חומרים פעילים שתורמים לבריאות זקיקי השערה ויש גם מזונות שיכולים לסייע, כאלו שעשירים בוויטמינים, אם כי מניעה זו לא יעילה באחוזים גבוהים. לחץ נפשי נמוך יכול להועיל מאוד למניעת התקרחות כמו גם בעיות רפואיות אחרות.

כיצד אפשר לטפל בהתקרחות?

  • ישנם טיפולים שמרניים כנגד התקרחות כמו טיפול תרופתי. ישנן תרופות שמונעות את ההתקרחות וגם מטפלות בו כאשר היא כבר מתקדמת יותר, אך לא לכל מטופל בכל מצב הטיפול יהיה יעיל.
  • אחד הטיפולים המוכרים ביותר לחידוש תאים ורקמות הוא טיפול בלייזר. טיפול בלייזר על הקרקפת יכול לחדש את זקיקי השערה אך טיפול זה לא יהיה יעיל באותה מידה כמו טיפולים אחרים.
  • השתלת שיער היא הטיפול היעיל והדפיניטיבי ביותר להתקרחות. טיפול זה יכול להתבצע במספר שיטות וניתן לעבור אותו גם בארץ וגם במדינות בחו”ל כמו קפריסין וטורקיה כאשר האחרונה היא הנפוצה ביותר. בטיפול זה מושתלים זקיקי שערה בריאים מחלקים אחרים בקרקפת במקומות המתקרחים בה וכך המטופל מקבל את השיער שלו כמו בימיו הטובים.

כיצד נבחר את הטיפול הטוב ביותר?

כדי לבחור את הטיפול הכי טוב שיש, קודם כל יש צורך להתייחס למצבו של המטופל. יש אנשים שסובלים מהתקרחות בדרגת חומרה גבוהה, כאשר הקרחת בולטת בכל חלקי ראשם. לעומתם, יש אנשים שיסבלו מקרחת קטנה במיוחד וטיפולים פושטים ונקודתיים יותר יכולים להועיל למראה טוב יותר. גם גיל המטופל משפיע על ההחלטה, והוא נגזרת של הפרמטר הקודם, חומרת ההתקרחות. כמובן שיש חשיבות גם לתקציב של אותו מטופל, להשקעת הזמן האפשרית עבורו לעבור את הטיפולים ולהעדפה האישית שלו שיכולה לנבוע גם מגורמים אחרים.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

רגע, רגע ,רגע! לפני שאתם הולכים אנחנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו שיעזרו לכם להבין כמה החלום שלכם קרוב!

השאר\י את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן