השתלת שיער האם זה כואב?

השתלת שיער – האם זה כואב?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

דברים רבים נאמרו על השתלת שיער, רובם ככולם חיוביים. מדובר באחת הפרוצדורות החשובות ביותר שתבצעו בחייכם כיוון שהיא תשנה את הדימוי וביטחון העצמי ובכך משפיעה על שאר האספקטים. עם זאת, יש לא מעט חסרונות שגלומים בה כמו למשל משך הפעולה, המחיר שלה ובין היתר גם הכאב. עד כמה ההשתלה באמת כואבת?

מהם השלבים בביצוע השתלת שיער?

כדי להבין האם השתלת שיער כואבת יש צורך להכיר את השלבים שלה ולהבין את מהותה. במהלך השתלת שיער משתמש הרופא המשתיל בזקיקי שיער מאזור עשיר בשיער ומשתיל אותם באזור קירח. בשמיעה ראשונה יכול להיות שתקבלו את הרושם שלקיחת הזקיקים מהאזור התורם תהיה כואבת מאוד, וההשתלה באזור הקירח כואבת עוד יותר, אך שתי פעולות אלו מתבצעות רק לאחר הרדמה מקומית של הקרקפת. בכל זאת, זריקות ההרדמה יכולות להיות כואבות, אך גם פה אין כל צורך לדאוג. לא מדובר בכאב גדול אם כי יש צורך להרחיב בנושא כדי שתוכלו להיות רגועים ולהבין שגם אם יהיה כאב כלשהו בתהליך, הוא אינו עניין בלתי נסבל בעיקר לאור התוצאות.

האם הכאב הוא חלק משמעותי בתהליך?

אם לא היו זריקות הרדמה, השתלת שיער הייתה תהליך כואב מאוד. גם אם יתלשו לכם שערה אחת מאזור הקרקפת תרגישו כאב רב, אז כאשר מבצעים זאת לכמה אלפי שערות בטווח של כמה שעות הרי שהפעולה תהיה עד כדי כך כואבת שהיא תהיה קשה מנשוא. זריקות ההרדמה למעשה מטשטשות את הכאב לחלוטין כך שלא תרגישו דבר במהלך הפעולה עצמה. זריקות ההרדמה בעצמן יכאבו לכמה רגעים בלבד, הרי חדירת מחט אל עור הקרקפת הוא אינו דבר נעים, דקה ככל שתהיה. עם זאת, אין סיבה לדאגה והכאב אינו מוגזם כיוון שלא משנה עד כמה הפעולה תהיה כואבת, בסופו של דבר מדובר בכאב למשך שניה וחצי לכל היותר כי לאחר מכן חומר ההרדמה יתחיל לפעול.
(למאמר המלא אודות – האם תהליך השתלת שיער כואב? לחצו כאן)

סף הכאב משתנה בין אדם לאדם

כאב הוא עניין סובייקטיבי ולכן לא כדאי להסתמך על מה שיאמרו לכם מטופלים שכבר עברו את התהליך. בסופו של דבר רף הכאב משתנה בין אדם לאדם ולעתים באופן משמעותי, כך שאדם אחד יכול לספר לכם שהזריקה הייתה כואבת מאוד בעוד אדם אחר יספר לכם שהוא כמעט ולא הרגיש אותה. יש פרמטרים שונים שמשפיעים על תחושת הכאב באותו הרגע, כמון למשל רמת הלחץ של אותו מטופל, מקצועיות הרופא המשתיל, האזורים בקרקפת שאליהם מזריקים וכן הלאה. כמו כן חשוב לזכור שוב כי מדובר בזריקה שאורכת כמה שניות בלבד, כאשר בהשתלת שיער מבצעים מספר זריקות באורך כולל של דקה וחצי מתוך שעות רבות של ניתוח.

כיצד מתבצעות זריקות ההרדמה?

זריקות ההרדמה מתבצעות בקרקפת עצמה, כאשר ההרדמה היא מקומית בלבד. אין צורך בהרדמה מלאה כיוון שהיא יכולה להיות מסוכנת מאוד, לא יעילה לטיפול מסוג זה וכמובן גם יקרה במיוחד. זריקות הרדמה מקומית יהיו יעילות בהרבה והן מתבצעות באופן פרטני לכל אזור לפני השתלת השיער באזור זה. בתחילת הטיפול יחלק הרופא את הקרקפת לאזורים ואף יסמן אותם בעזרת עט על הקרקפת, כך יוכל לקבוע מה תהיה צפיפות הזקיקים המושתלים באותו האזור וכיצד תחולק ההשתלה כולה. כאשר הסימון הושלם, הרופא יתחיל בזריקות הרדמה בהיקף של האזור עמו יתחיל, קרח על הקו עצמו, ולאחר שיסיים יעבור להזרקה בתוך האזור. לאחר סיום ההשתלה באזור זה, יחזור הרופא על כל הפעולה באזור הבא, עד לכיסוי כל השטחים הנחוצים.

המטרה מקדשת את האמצעים

אם יישאלו המטופלים שעוברים השתלות שיער מדוע לדעתם יש צורך בזריקות הרדמה לפני ביצוע ההשתלה, כולם יאמרו פה אחד כי ללא ההשתלה הם יכאבו מאוד. כמובן שהכאב יהיה עז הרי לא רק שמדובר בפעולה כירורגית לא פשוטה, היא גם מבוצעת בהיקף נרחב בתנאים לא כל כך נוחים למשך שעות רבות. מלבד העובדה שהמטופל לא היה מצליח לשרוד טיפול ארוך וכואב מסוג זה ללא זריקת הרדמה, גם אם הכאב היה מופחת הרופא לא היה מצליח להשלים אותו. הסיבה לכך היא שפעולה זו זעירה במיוחד ויש צורך בדיוק מושלם למראה אסתטי. אי לכך יש צורך בזריקות הרדמה הרי שבלעדיהן המטופל היה זז במהלך החדרת הזקיקים, כאשר אפילו תנועה מזערית ביותר הייתה יכולה לפגוע בפרוצדורה.

תשאלו אנשים שכבר עברו את הטיפול

אחרי שהבנו שהשד לא נורא כל כך וזריקות ההרדמה הן השלב הכואב היחיד בטיפול, מה גם שהן מתבצעות במשך כולל של דקה וחצי מבין טיפול שאורך כמה שעות טובות, הגיע הזמן לדבר על ההתמודדות עמן. כדי להתגבר על הכאב מומלץ מאוד לשאוב השראה מאנשים שכבר עברו את החוויה. כל אדם שעובר חוויה כואבת או קשה במובן מסוים אך התוצאה מדהימה, באופן פסיכולוגי וטבעי ימתיק אותה בזיכרונו וכך גם יספר לאנשים אחרים ששואלים אותו לגביה. זה יכול לעודד אתכם ולהסביר לכם שאין לכם ממה לדאוג, והלחץ הרב לפני הפרוצדורה או אפילו ההחלטה לעבור את הפרוצדורה, ירד באופן ניכר.

תבחרו בחברה תומכת עם תנאים טובים
כדי שתוכלו להרגיש בטוחים בכך שהכאב יהיה מינימלי ושהתוצאה תצדיק אותו, חשוב לבחור בצוות מקצועי. גם המרפאה צריכה להיות מקצועית ובראשה כמובן הרופא שמבצע את ההשתלה, אך כך גם החברה שמקשרת ביניכם לבין המרפאות בחו”ל. כל הצדדים צריכים להיות אמינים, מקצועיים ומנוסים כדי שהחוויה שלכם תהיה טובה ככל הניתן, וזה כולל גם את התנאים שלא קשורים למובן הרפואי שלה. למשל, מלון מפנק עם ארוחת בוקר טובה שיהיה קרוב גיאוגרפית למרפאה יכולים להקל על התהליך ולטשטש כל כאב שתרגישו, כאשר גם ההחלמה אחרי ההשתלה יומתק בשל התנאים הטובים. לכן חשוב לבצע סקר שוק מעמיק ולבצע את הבחירה באופן שקול וסבלני.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

רגע, רגע ,רגע! לפני שאתם הולכים אנחנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו שיעזרו לכם להבין כמה החלום שלכם קרוב!

השאר\י את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן