IMG  e

זריקות הרדמה בהשתלת שיער

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

לפני כל טיפול כואב יש צורך לעברו הרדמה, וזה נכון גם לגבי טיפול השתלת שיער. טיפולי השתלת שיער יכולים להיות יעילים ומועילים מאוד להמשך חייכם אך הם לא יהיו פשוטים, לא מבחינה מנטלית בגלל משך הזמן הארוך שלהם ולא מבחינה פיזית בשל הכאב בתחילת התהליך. זה הזמן לדבר על זריקות ההרדמה שלפני השתלת השיער, להבין כיצד הן מתבצעות, מי מבצע אותן ולמה הן חשובות. 

מדוע יש צורך בזריקות הרדמה?

תהליך השתלת שיער אינו תהליך פשוט, הוא ארוך מאוד, פולשני וגם יכול להיות כואב עד כדי כך שהמטופל לא יוכל לשאת אותו יותר. כל הסיבות הללו למעשה מחייבות את המטופל לעבור הרדמה מקומית לפני התהליך, כאשר חומרי ההרדמה צריכים להשפיע עליו לכל אורך הטיפול. ההרדמה תהיה בקרקפת בלבד, כמובן רק באזור המטופל. אם מדובר בהתקרחות חלקית באזור אחד בלבד, רק את האזור הזה יהיה צורך להרדים, יחד עם האזור שממנו נלקחות השערות הבריאות. זריקות ההרדמה מאפשרות לרופא המשתיל לבצע את התהליך בלי תזוזות מיותרות של המטופל ובלי כאבים עזים אצלו. 

מי מבצע את ההזרקות והאם יש טיפול מקדים?

זריקות הרדמה אמנם אמורות לחסום את העצבים הפריפריים באזורים בהם נלקחות דגימות השיער ובאזורים בהם הן מושתלות, אך בכל זאת הזריקות עצמם לא כל כך פשוטות. מרגישים אותן היטב ואפשר לומר כי הן אפילו כואבות, ולעתים הכאב יהיה גבוה מאוד. לכן כבר בתחילת התהליך עוד לפני זריקות הרדמה ועם כניסת המטופל למרפאה, יינתן למטופל כדור שמטרתו לטשטש אותו. אחרי נטילת הכדור הוא ירגיש מטושטש יותר אם כי סף הכאב שלו עדיין לא יהיה אפסי. לאחר מכן הרופא המשתיל יתחיל במתן ההזרקות, כאשר מהלך ההזרקות יהיה מתחשב ככל הניתן בכאבו של המטופל.

כיצד מתבצעות זריקות ההרדמה עצמן?

זריקות הרדמה בהשתלת שיער אמורות להרדים את האזור לחלוטין כך שהמטופל לא ירגיש דבר, שכן השתלת שיער היא תהליך ארוך מאוד ועם כאב הוא יהיה בלתי אפשרי גם לבעלי סך כאב גבוה. תחילה יש צורך להרדים את האזור הנדגם, בדרך כלל מדובר באזור הזקן או באזור האחורי של הקרקפת שם ההתקרחות באופן סטטיסטי לא תהיה משמעותית ולרוב לא תהיה בכלל. תחילה, זריקות הרדמה בהשתלת שיער יתבצעו באופן היקפי כך שהן יקיפו את האזור, במרווחים של כסנטימטר מזריקה לזריקה. לאחר מכן הרופא יזריק את חומר ההרדמה בתוך השטח אותו הקיף. לאחר מכן הפעולה תתבצע בדיוק באותה הדרך על האזור בו מושתל השיער.

עד כמה זריקות ההרדמה כואבות?

הכאב של זריקות הרדמה בהשתלת שיער מרתיע אנשים רבים אך אין ממה להיבהל. מדובר אמנם בכאב לא מבוטל שיכול להיות חזק בהרבה מכאב של עקיצת יתוש או אפילו צביטה חזקה, אך עדיין מדובר בכאב סביל לחלוטין לכל הדעות. זריקות אלו כואבות פחות מזריקות הרדמה לפני טיפול שיניים וגם הקרקפת היא אזור פחות רגיש מאשר החניכיים. כך למעשה אם עברתם זריקת הרדמה בטיפול שיניים, זריקות הרדמה בהשתלת שיער קטנות עליכם. כמובן שלכל אחד יש סף כאב שונה ולכן יש לקחת בערבון מוגבל את תיאורי הכאב אך בכל מקרה אין ספק כי הכאב שמורגש לא זה שיעצור אתכם.

כיצד אפשר להתגבר על הפחד מהזריקות?

  • בסופו של דבר מדובר בחלק זניח מאוד מטיפול משמעותי מאוד להמשך חייכם, שישפיע עליהם לטובה. את זה אתם חייבים לשנן טוב טוב בראש וזה ייתן לכם כוחות להמשיך. אין ספק כי הזריקות יכולות להיות מעקצצות ומציקות ובמקרה החמור יותר כואבות לאין שיעור, במידה ואתם רגישים, אך מדובר על זריקות במשך דקה אחת בלבד, 2-3 פעמים בטיפול.
  • אם תנשמו בצורה סדירה ותירגעו הזריקות, כמו כל הטיפול, יהיו פחות כואבות. אם נושמים בצורה סדירה ולוקחים אוויר כאשר המחט נוגעת בקרקפת אפשר להפחית את הכאב, חשוב לזכור כי מעבר לרוגע הנפשי שיוצרת הנשימה, הורדת הלחץ מרככת את הראש ואז המחט פחות מורגשת. לשם כך יש צורך בהכנה נפשית טובה לפני הטיפול באופן כללי.
  • ככל שהטיפול יהיה מהיר יותר אתם תסבלו פחות. לכן תתעלמו מהכאבים, תחשבו על דברם אחרים ותנו לצוות הרפואי לעשות את כל מה שהוא צריך לעשות באין מפריע. אם תעשו בעיות במהלך הטיפול יכול להיות שזה יעודד את הצוות לבצע את הזריקות מהר יותר כדי לסיים עם החלק הזה בטיפול, שאמור להיות קצר, ואז הזריקות יהיו רגישות פחות וכואבות יותר.

בחרו במרפאה טובה והכל יהיה בסדר

אם אתם רוצים להקל על הפחד מהכאבים בזריקות אתם צריכים להרגיש בטוחים יותר בידיים של המטפלים. לכן אתם צריכים לבחור במרפאה מנוסה ומוכרת, כזו שיש לה ניסיון רב בטיפולים אלו והיא יכולה לעמוד לצדכם גם ברמה הנפשית והרגשית, אם יתעורר אצלכם פחד בעקבות הטיפול, הכלים שמשתתפים בו או הזריקות עצמן. זריקות הרדמה בהשתלת שיער הן חלק אינטגרלי מהטיפול ואי אפשר לבצע את הטיפול בלעדיהן ומרפאה טובה ומנוסה עם צוות אמפתי ורגיש, יגרום לכם להפנים זאת וייתן לכם את הכוחות להמשיך.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

רגע, רגע ,רגע! לפני שאתם הולכים אנחנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו שיעזרו לכם להבין כמה החלום שלכם קרוב!

השאר\י את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן