spilled bottle of yellow capsule pills

חומצה פולית לטיפול בנשירת שיער

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

אם אתם מתמודדים עם נשירת שיער, ודאי כבר נתקלתם באפשרויות שונות לטיפול בבעיה. ידוע כי תזונה העשירה במינרלים ובוויטמינים שונים עוזרת למניעה של נשירת שיער, או לפחות מסייעת בהאטה של התהליך. אחד הוויטמינים היעילים ביותר להפחתה של נשירת שיער הוא ויטמין מקבוצת B: ויטמין B9 – או בשמו המוכר יותר, חומצה פולית.

חומצה פולית היא אחד מן החומרים החשובים ביותר בתהליכי בנייה וחידוש בגוף, והכרחית לייצור ולשימור של תאים. מאחר שחומצה פולית חיונית לתפקוד תקין של התאים ולחידושם, לייצור רקמות, לקידוד חלבונים ולייצור ותיקון של DNA, נודעת השפעתה על השיער, על הציפורניים ועל העור. בשל כך, מחסור בחומצה פולית עשוי להוביל לצמיחה לקויה של השיער, לנשירה ואף למוות של תאי השיער.

מאחר שחומצה פולית הכרחית לייצור תקין של תאי דם אדומים, מחסור שלה פוגם בשלל תהליכים כימיים ופיזיולוגיים, ובראשם – פגיעה בהובלה של חמצן וחומרי הזנה חיוניים נוספים לכל תא ותא בגוף. תהליך זה עשוי לגרום לתאי הגוף, החסרים בחמצן וברכיבים נוספים בשל תובלה לקויה, להביא לייצור של טסטוסטרון. כידוע, תהליך ייצור הטסטוסטרון כרוך בתהליכים כימיים שונים המובילים בסופו של דבר לייצור לוואי של DHT, אשר מוכר כאחד הגורמים המרכזיים להתקרחות אצל גברים. במקביל לכך, תהליכי הייצור וההתפתחות הפגומים של תאים חדשים מעכבים, כמובן, צמיחה של שערות חדשות.

חשוב לזכור שחומצה פולית עובדת טוב במיוחד בשילוב עם ויטמין B12 וויטמין C, משום ששלושתם הכרחיים לייצור ולפירוק תקינים של חלבונים בגוף – והרי השיער שלנו כולו מורכב מחלבון. מחקרים הראו כי אספקה סדירה של חומצה פולית משפרת את מצב העור ומשפיעה לטובה על צמיחת השיער.

אם תרצו לבדוק את רמת החומצה הפולית בדם שלכם, תוכלו לעשות את זה בפשטות בבדיקות דם. שימו לב שכדאי לבדוק באותה הזדמנות את רמת ה-B12 בגופכם – ובמקרה הצורך, לשקול צריכה של תוספי תזונה. אם רמת החומצה הפולית שלכם נמוכה, ככלל, רצוי להתחיל בצריכה של מזונות העשירים בה, כמו עלים ירוקים, אגוזים, שעועית, אפונה, עדשים, אבוקדו, ברוקולי, כרובית וגזר. למרות נוכחות הוויטמין במזונות שונים, בשל העובדה שהגוף לא מייצר חומצה פולית, וכן מפני שצריכה שלה באמצעות תזונה בלבד עשויה להיות לא מספקת, ייתכן שתוספי תזונה יהיו הפתרון הנכון עבורכם. כמובן, מומלץ להתייעץ עם הרופא בטרם צריכת התוספים, ולשקול שילוב של תוספי ויטמין B12 או ויטמין C.

עם זאת, צריכה קבועה של תוספי תזונה עשויה לפתח אצלכם תלות בכדורים. כמו כן, צריכה של תוספי חומצה פולית לאורך זמן עשויה להשפיע לרעה על איזון הוויטמינים מקבוצת B בגופכם. לעומת זאת, השתלת שיער היא לא רק הטיפול עם סיכוי ההצלחה הגבוהים ביותר, היא גם טיפול חד-פעמי שלא כרוך בשעבוד לתוספי תזונה או לתרופות אחרות.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

רגע, רגע ,רגע! לפני שאתם הולכים אנחנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו שיעזרו לכם להבין כמה החלום שלכם קרוב!

השאר\י את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן