chris blonk gICXXvfpI unsplash

כל מה שצריך לדעת על נשירת שיער

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

נשירת שיער היא בעיה אסתטית נפוצה, שבה כמות השערות הנושרות מהקרקפת גבוהה מהכמות הנורמלית. לעומת תופעת ההתקרחות, שבמסגרתה שערות חדשות לא צומחות ממקומות שמהם נשרו שערות בעבר, בנשירת שיער עודפת השערות שבות לצמוח – כלומר הן נושרות כחלק ממחזור הצמיחה שלהן. בדרך כלל, נשירת שיער היא תופעה זמנית, וישנן דרכים רבות לטפל בה.

הגורמים לנשירת שיער מגוונים ומשתנים מאדם לאדם – החל מחוסרים תזונתיים, עבור בלחצים נפשיים וכלה בסיבות גנטיות. אחד הגורמים הנפוצים ביותר לנשירת שיער מצוי במזון שאנו אוכלים: תזונה לקויה, החסרה בחלבונים, בוויטמינים (למשל, ויטמינים מקבוצה B), בברזל, באבץ ובמגנזיום נודעת כתזונה המעודדת נשירת שיער. כמו כן, גם ירידה קיצונית במשקל, טראומה נפשית או גופנית (כמו ניתוח) ומצבים של לחץ חמור ידועים כגורמים המאיצים נשירת שיער. גם במהלך היריון או לאחר לידה, למשל, יכולה להתרחש האצה של תהליכים של נשירת שיער, וזאת בעקבות שינויים הורמונליים בגוף האישה.

נוסף לכך, צריכה של תרופות שונות, למשל, תרופות לדילול הדם, לטיפול באקנה ובדיכאון או להורדת כולסטרול, עשויה להגביר את נשירת השיער. בדומה לכך, שימוש קבוע בתכשירי קוסמטיקה שונים או חוסר טיפוח של הקרקפת עלולים להחמיר את התופעה. גם תסרוקות שונות, כמו צמות, ראסטות או קוקו מתוח, מעודדות נשירה חוזרת של שערות בעקבות תלישתן מהקרקפת. בגילים מבוגרים עולה השכיחות של נשירת שיער מסיבות גנטיות, ומחקרים מצאו כי אצל נשים מגיל 65 ומעלה נפוצים תהליכי נשירה בשכיחות דומה לתהליכי ההתקרחות אצל גברים.

לצד הטיפולים השונים שהרפואה המערבית מציעה כדי להפחית את נשירת השיער, ולצד טיפולים טבעיים שונים, ישנם הרגלים מסוימים, שהטמעה שלהם עשויה לתרום להתמודדות עם מצבים של נשירה מוגברת. למשל, האופן שבו אנו חופפים ומייבשים את השיער לאחר החפיפה, סירוק השיער או צביעתו – כולם משפיעים על כמות השערות שנושרות יום-יום מראשינו. מבחינה רפואית, נשירה של יותר מ-100 שערות ביום נחשבת לנשירה עודפת ומצריכה טיפול. בשל כך, נראה כי הצעד הראשון לטיפול בנשירת שיער עודפת הוא לוודא כי אכן מדובר בה: בדקו אם הנשירה שלכם נורמלית או עולה על הממוצע, ופעלו לאור התוצאות.

אם תרצו לטפל בנשירה שלכם באופן טבעי, נראה שכדאי להתחיל בשינויים של הרגלי החפיפה, התסרוקות, ייבוש השיער וצביעתו. מחקרים הראו כי צביעת השיער פוגעת בחלבון הבונה את השערה, ובעקבות כך, צביעה חוזרת של השיער מחלישה אותו והופכת אותו לשברירי. כמו כן, חשיפה חוזרת של השיער לשמש פוגמת בו. ישנה חשיבות גם לאופן שבו אנו חופפים את השיער שלנו. מעבר לתדירות, שצריכה להיות מותאמת אישית לכל אדם בהתאם ללחות, לשומניות או ליובש של השיער, שימו לב כי גם לאופן החפיפה עצמו ישנה משמעות: במקום למרוח את השמפו רק על השערות עצמן, יש להתמקד בעיסוי הקרקפת (לעומת זאת, אם אתם משתמשים במרכך לאחר החפיפה, עדיף למרוח אותו דווקא על השערות עצמן – ולא על הקרקפת). לאחר החפיפה מומלץ לייבש את השיער בעדינות – ועדיף לסרק אותו בשלב זה, כאשר השיער מרוכך. בנוגע לתסרוקות, שימו לב שככל שמופעל יותר לחץ על הקרקפת, כן יותר שערות עלולות לנשור.

נוסף לכך, שינויים תזונתיים עשויים לתרום רבות לשיפור מצב הנשירה שלכם. שימו לב כי אתם צורכים מספיק מזונות המכילים ברזל, ויטמין E, ויטמינים מקבוצה B ואומגה 3. כדאי לשלב בתפריט היומי שלכם מזונות כמו שיבולת שועל, אבוקדו, עלים ירוקים, אגוזים, זרעי פשתן, גזר וגרעיני דלעת. כמו כן, הקפידו על פעילות גופנית ומדיטציה, שיעזרו לכם לשחרר לחצים, הידועים כגורמים המעודדים נשירת שיער.

לצד הטיפולים הטבעיים, תוכלו להיעזר בטיפולים תרופתיים. אם תפנו לרופא עור, הוא יעריך את מצב הנשירה שלכם, ינסה לקבוע את הגורמים לנשירה העודפת ויציע טיפול תרופתי לבעיה. מלבד תרופות בבליעה, ישנם תכשירים לשימוש חיצוני, כמו מוצרי שמפו או תמיסות שונות. אחת מן התמיסות היעילות לטיפול בנשירה היא תמיסת מינוקסידיל למריחה על הקרקפת. התמיסה ממריצה את זרימת הדם בקרקפת ובכך תורמת להעשרת זקיקי השיער ומאיצה גדילה מחודשת של שערות.

לסיכום, נשירת שיער עודפת היא תופעה שכיחה הנחשבת להפרעה זמנית במהלך מחזור הצמיחה הנורמלי של השערה. אף על פי שהנשירה מתרחשת לרוב על רקע גנטי, היא עשויה להיות מושפעת גם מהמצבים הנפשיים, מהחוסרים התזונתיים ומהרגלי הטיפוח של המטופל. בשונה מהתקרחות, נשירת שיער היא תופעה שאפשר לטפל בה בקלות יחסית ובאמצעים שונים.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

רגע, רגע ,רגע! לפני שאתם הולכים אנחנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו שיעזרו לכם להבין כמה החלום שלכם קרוב!

השאר\י את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן