background blur bokeh bright

מזותרפיה כחלק מהמאבק כנגד נשירת שיער?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

ישנן סיבות רבות לנשירת שיער, בהן תזונה לקויה, תהליכים הורמונליים, לחץ נפשי, חוסר בוויטמינים ומינרלים, היריון ולידה או צריכה קבועה של תרופות מסוימות. לשמחתנו, ישנן שיטות טיפול שונות להתמודדות עם תהליכי ההתקרחות ולהאטה או בלימה שלהם. לצד שיטות טבעיות, כמו שימוש בשמנים אתריים, עיסוי הקרקפת או הכנסת שינויים תזונתיים, הרפואה המערבית מציעה שיטות טיפול נוספות. אחת משיטות הטיפול, שנמצאה מועילה במיוחד, היא מזותרפיה – פרקטיקה טיפולית בעלת היסטוריה ענפה בטיפול במצבים שונים הקשורים לעור ולשיער.

המזותרפיה הומצאה ב-1952 על-ידי מישל פיסטור לשם טיפול במיגרנות ובפציעות, אולם מאז היא נמצאת בשימוש בענף הקוסמטיקה כשיטת טיפול להתמודדות עם אקנה, קמטים וסימני גיל – ולכן היא נחשבת למרכזית מאוד בתעשיית האנטי-אייג’ינג. המזותרפיה מבוססת על הזרקות מקומיות של חומרים חיוניים כמו מינרלים, ויטמינים, חומצות אמינו ורכיבים אנטי-אוקסידנטיים, אשר מוחדרים בעדינות כמה מילימטרים ספורים מתחת לעור. החומרים המוזרקים מזינים את שורש השערה, מחזקים אותה ואף עשויים להביא לצמיחה מחודשת של שיער. נוסף לכך, במזותרפיה מתבצעת פציעה מבוקרת של העור – נקבים קטנים שנוצרים בעקבות הטיפול. הפציעה הזו, כאשר היא נעשית בצורה הנכונה (מבחינת זווית, עומק ותדירות) מגבירה ייצור טבעי של קלוגן בעור ומעודדת תהליכים בריאים של ייצור תאי עור חדשים וריפוי והתחדשות של העור.  

לצד הזרקת חומרים חיוניים לעור, דרך נוספת שבה אפשר להשתמש בטכניקת המזותרפיה היא באמצעות מכשירים ייעודיים, אשר פוצעים את העור במידה הנכונה ומעודדים את תהליכי הריפוי וההתחדשות. המכשיר הנפוץ ביותר למזותרפיה הוא דרמה רולר – מכשיר קטן המבוסס על פעולתו של גלגל משונן, המחדיר את מחטיו הזעירות אל שכבת הדרמיס של העור. נוסף לדרמה רולר, ישנם מכשירי דיקור נוספים, כמו עט מחטים או דרמה-סטמפ (חותמת). כל המכשירים פועלים על אותו עיקרון: פציעה עדינה, מבוקרת ולא מכאיבה של העור, ובעקבות כך, סיוע בתהליכי ייצור תאים, התחדשות העור וייצור קלוגן.

מחקרים שנערכו בנושא מצאו כי מזותרפיה היא אחת מהשיטות היעילות ביותר להצמחת שיער חדש, למניעת התקרחות ולחיזוק השיער הקיים. לעומת תרופות כמו פרופסיה ואבודרט, שמסייעות בממוצע רק במחצית ממקרי ההתקרחות, המזותרפיה נמצאה כשיטה אפקטיבית עם תוצאות מהירות, אשר כמעט ולא כרוכה בתופעות לוואי. שימו לב כי מאחר שמצויות שיטות שונות לביצוע מזותרפיה (הזרקה או ניקוב העור בלבד), עליכם לבחור את השיטה המתאימה לכם. תוכלו לקבל את הטיפול בקליניקות רפואיות מאנשי מקצוע או לנסות להשתמש בבית באחד המכשירים לדיקור מבוקר של העור.

אם תבחרו לעבור את הטיפול בקליניקה, הוא יבוצע על-ידי רופא עור או קוסמטיקאי מקצועיים ובאמצעות ציוד רפואי מקצועי ואיכותי. עם זאת, מאחר שמדובר בטכניקה פשוטה יחסית, תוכלו לבצע את הטיפול בבית ולעשות את זה בפשטות באמצעות הדרמה רולר או אחד המכשירים האחרים. במקרה כזה, תצטרכו לשים לב לכמה פרטים: ראשית, למדו כיצד להשתמש במכשיר באופן הנכון שיניב את התוצאות הרצויות. למשל, אם תשתמשו בדרמה רולר, תצטרכו לשים לב לכיוון שבו נע הגלגל כמו גם לרמת הלחץ המופעל על העור. ככלל, הטיפול לא אמור להכאיב או לגרום לדימום. כמובן, אל תשכחו לחטא את המכשיר לפני השימוש בו ולאחריו.

אף שמדובר בטיפול פשוט יחסית, אשר מבוסס על דיקור עדין וניקוב חורים זעירים בלבד, מובן שהוא עשוי לגרום לכמה תופעות לוואי, כמו אדמומיות, רגישות בעור או דלקות. תופעות לוואי אלה שכיחות ואמורות לחלוף תוך כמה ימים. עם זאת, תופעת לוואי מסוכנת של מזותרפיה היא זיהום הפצעים הזעירים. במקרה כזה, כמובן, עליכם לפנות אל רופא. כדי להימנע מסיבוכים וזיהומים, פשוט הקפידו על חיטוי המכשיר והפצעים לאחר כל טיפול.

לסיכום, המזותרפיה היא שיטת טיפול יעילה ופשוטה להתמודדות עם תהליכי התקרחות. משך הטיפול הוא חצי שעה בממוצע, ומחקרים מראים כי אפשר להבחין בתוצאות לאחר שלושה טיפולים. עם זאת, כדי לשמר את מגמת השיפור בנשירת השיער, דרושים לפחות עשרה טיפולים ראשוניים – ובהמשך, יש לתחזק את התהליך באמצעות טיפול אחת לכמה חודשים. השתלת שיער, לעומת זאת, היא טיפול חד-פעמי עם סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר, והיא לא תלויה בסדרות של טיפולים לאורך שנים.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

רגע, רגע ,רגע! לפני שאתם הולכים אנחנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו שיעזרו לכם להבין כמה החלום שלכם קרוב!

השאר\י את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן