antonika chanel jmRbgqXLCI unsplash scaled e

מי אמר שדיקור סיני לא עוזר כטיפול נגד לנשירת שיער?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

אחת משיטות הטיפול הנפוצות ביותר ברפואה הסינית, לצד שימוש בצמחי מרפא, היא הדיקור הסיני – אקופונקטורה. הדיקור הסיני הוא פרקטיקה רפואית שנמצאת בשימוש ברפואה האלטרנטיבית כבר אלפי שנים, והיא מבוססת על הפעלת נקודות מסוימות בגוף באמצעות החדרת מחטים עדינות לשם השגת איזון באנרגיית הצ’י של המטופל. אמנם הרפואה המערבית לא מכירה בדיקור הסיני כטיפול רפואי לגיטימי, אולם מחקרים מדעיים מצאו כי הדיקור מוביל להפרשת אנדורפינים, הורמונים ומשככי כאבים טבעיים בגוף. חוקרים אחרים טוענים כי מדובר באפקט פלצבו בלבד – אך עם זאת, נראה כי הדיקור הסיני ממשיך להתפשט בעולם המערבי ולהוכיח את עצמו כטיפול יעיל במגוון בעיות פיזיות ונפשיות.

הרפואה הסינית מתייחסת לנשירת שיער כאל סימפטום של חוסר איזון רחב ועמוק יותר, ולכן היא מבקשת לטפל בתהליכי ההתקרחות דרך טיפול באיברים פנימיים שונים ובאיזון שלהם. בדרך כלל, הטיפול ברפואה הסינית מתחיל באבחון של הדופק והלשון וכולל שילוב של פרקטיקות שונות של טיפול – לצד הדיקור הסיני, המטפלים משתמשים בכלים נוספים שעשויים לעזור בהאצת צמיחה של שיער חדש, כמו צמחי מרפא, טיפול במגע ושינויים תזונתיים. המצדדים בשיטת הטיפול הזו טוענים כי הדיקור הסיני משפר את זרימת הדם ואספקתו לקרקפת ומאזן את העור באזור – מנקה אותו מרעלים או משומנים או לחלופין מזין ומרענן את העור במצבי יובש. הדיקור מתבצע על פני נקודות שונות בגוף, הפזורות על כולו, ולא רק בראש.

בעבר, נערכו כמה מחקרים שביקשו לבדוק את הקשר בין דיקור סיני להאטה של תהליכי התקרחות. כמעט כל המחקרים לא מצאו קשר ישיר, אולם שני מחקרים הציעו כי דיקור סיני עשוי להועיל בעידוד צמיחה של שערות חדשות: המחטים הזעירות עשויות ליצור גירוי בעור וכך לשפר את הסיכויים לצמיחה מחודשת של שיער. כמו כן, המחטים משפרות את זרימת הדם ועשויות לעורר את זקיקי השערה – וכך להאיץ צמיחה של שיער חדש ולחזק שערות חלשות. באחד המחקרים התוצאות היו מבטיחות וכמעט חד-משמעיות: כמעט כל הגברים שהשתתפו במחקר חוו האצה של צמיחת שיער חדש ועצירה או האטה של תהליכי ההתקרחות.

עם זאת, הדעה הרווחת בעולם המערבי מטילה ספק ביעילות של הדיקור הסיני כפרקטיקה טיפולית – וכשמדובר בנשירת שיער, הקשורה, כידוע, לרכיבים הורמונליים כמו DHT, נטען שדיקור סיני לא יכול לסייע. כך או כך, מטופלים רבים דיווחו על שיפור במצב ההתקרחות שלהם, וייתכן שדיקור סיני יכול לעזור גם לכם. ככלל, הדיקור הסיני נחשב לטיפול אלטרנטיבי בלי תופעות לוואי רבות או מסוכנות. למרות זאת, דיקור הראש ואזור הקרקפת עשוי להוביל לכאבי ראש, להתכווצויות שרירים, לאדמומיות או לדימום קל.

לסיכום, אף שמחקרים מדעיים בעולם המערבי לרוב לא מציעים הוכחות חד-משמעיות להצלחת הדיקור הסיני במצבים של התקרחות, מטופלים רבים מעידים כי הטיפול יעיל ולא מסוכן בהשוואה לטיפולים אחרים. עם זאת, כמו נטילת תרופות, גם דיקור סיני הוא טיפול ארוך טווח הדורש התמדה לאורך זמן (לפחות 12 טיפולים), בעוד השתלת שיער היא טיפול חד-פעמי עם סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר להתמודדות עם התקרחות.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

רגע, רגע ,רגע! לפני שאתם הולכים אנחנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו שיעזרו לכם להבין כמה החלום שלכם קרוב!

השאר\י את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן