red stop sign

מניעת התקרחות – האם זה אפשרי?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

הקרחת היא אחד החששות הגדולים ביותר של גברים ברחבי ישראל והעולם כולו. אף אחד לא רוצה לסבול מהתקרחות אך למעשה אנשים רבים כלל לא מודעים לסיבות שבגינן ההתקרחות לא פוסחת עליהם וחמור מכך – אין מבינים אם וכיצד אפשר למנוע אותה. זה הזמן להבין כיצד למנוע את המצב.

מהם הגורמים לתופעת ההתקרחות?

כדי להבין כיצד אפשר למנוע התקרחות יש צורך קודם כל להבין מהי התקרחות ומדוע היא קורת. ההתקרחות היא תופעה נפוצה מאוד שבה למעשה זקיקי השערה נחלשים וניתקים ממקומם כך שנוצרות קרחות. הקרחות בדרך כלל יתחילו במפרצים או בכיפת הראש ולאחר מכן הן יכולות להמשיך עד חלקו האחורי, לעתים כולל צדי הראש. מניעת התקרחות צריכה להתחיל בהבנת הבעיה, כשלרוב מדובר על גורמים גנטיים. מלבד גורמים גנטיים כמובן שיש השפעה למזון שאנו אוכלים, לשגרת החיים שלנו ולחומרים שאליהם נחשף השיער שלנו או גופנו בכלליות כמו למשל קרינה. כמובן שיש התקרחות גם ממחלות או טיפולים רפואיים שנפוצים הרבה פחות אך גם אותם חשוב להכיר.

האם הסיבה משפיעה על אפשרות המניעה?

סיבת ההתקרחות משפיעה מאוד על תהליך המניעה. כך למשל אדם שסובל מהתקרחות בגלל טיפול רפואי כגון הקרנות או כימותרפיה לא יוכל למנוע את ההתקרחות כל עוד הוא עובר את הטיפולים הללו וכמובן שהתהליך כולו יהיה שונה לחלוטין ועניינים חשובים יותר מאסתטיקה יהיה בראש מעייניו. אם אדם נחשף לחומרים שונים בגלל תסרוקות שהוא נוהג לבצע, כולל שימוש במייבש אוויר בתדירות גבוהה, גורמים אלו יכולים להשפיע על ההתקרחות שלו ולכל הפחות על הקצב שלה. גורמים גנטיים הם הנפוצים ביותר ולכן כבר מגיל צעיר יסבלו גברים רבים מהתקרחות. ההתקרחות כמובן צפויה להתגבר עם התקדמות השנים וגברים רבים יצטרפו למעגל ההתקרחות בגיל מאוחר, גם אם לא סבלו ממנה בגיל צעיר יותר.

באיזה שלב בחיים מתחילה ההתקרחות?

יכול להיות שמניעת התקרחות לא עניינה אתכם כלל במשך שנים רבות כשלמעשה היא כבר החלה. גברים רבים מתחילים להקריח כבר מגיל צעיר, אפילו לפני גיל 20. בדרך כלל ההתקרחות מתחילה במפרצים בשלב זה, אך היא יכולה להיות גם חמורה יותר. השלב שבה ההתקרחות מתחילה קריטי מאוד כיוון שיש לטפל כמה שיותר מוקדם. ההתקרחות יכולה להתחיל בעיקר בגיל 40 ומעלה, ולעתים גם בגיל 50 ואף יותר, כאשר יש השפעות חברתיות ופסיכולוגיות לתחילתה. בגיל צעיר יותר יש רגישות גבוהה יותר למראה החיצוני ולכן באופן עקיף גברים מבוגרים יותר ייטו פחות למניעה ולטיפול בהתקרחות.

האם יש חשיבות למניעה בשלב מוקדם?

יש חשיבות גבוהה מאוד למניעת התקרחות בשלב מוקדם, ככל שהיא תתבצע מוקדם יותר כך יש סיכוי טוב יותר למניעה להצליח. יש אמנם פרמטרים רבים להצלחת המניעה כמו למשל סוג המניעה שבה יבחר המטופל וסיבת ההתקרחות, אך ככל שמתחילים בשלב בו השיער עוד מלא ושופע יש סיכוי שכך הוא יישאר. כמובן שיש יוצאים מן הכלל ולא תמיד העניין יהיה משמעותי אך באופן כללי מוטב להתחיל מוקדם מאשר להתעכב בהחלטה. השיער לא יחזור לגדול מעצמו וכמובן שלא יוכל להמשיך לצמוח גם בעתיד בלי התערבות חיצונית כלשהי או שינוי מהותי בגורמי ההתקרחות.

קודם כל צריך לבדוק את מצבכם הנוכחי

דיברנו די על הגורמים להתקרחות ונתונים כלליים לגבי המניעה וזה הזמן להתחיל לדבר על אפשרויות המניעה בפועל. מניעת התקרחות חייבת להתחיל מבירור מצבו של אותו מטופל. יש לבדוק האם הוא נוטל תרופות מסוימות, האם הוא נחשף לחומרים מסוימים במהלך שגרתו או עבודתו, האם יש לו נטייה להתקרחות במשפחה וכן הלאה. כדי להבין מהם הגורמים יש להגיע לפגישת ייעוץ עם רופא מומחה שיכול להורות לכם לבצע בדיקות דם, בדיקות קרקפת ועוד. לעתים יכול להיות שמחסור בברזל בדם הוא הגורם להתקרחות, לעתים מדובר על בעיה בעור, אולי בעיה גנטית שגרתית  וכן הלאה.

שינוי תזונתי יכול לעזור במניעת התקרחות

אחד הגורמים המשמעותיים ביותר להתקרחות היא התזונה. התזונה יכולה להיות לקויה מאוד גם אם אתם חושבים שאתם אוכלים מזון בריא מכיוון שכיום רוב המזונות שאנו אוכלים כלל אינם אורגניים, בעיקר למי שמתמיד לאכול בחוץ. במזונות אלו יש חומרים משמרים, חומרי צבע ומאכל וכן הלאה. חומרים אלו יכולים לפגוע מאוד בזקיקי השערה וגם אם הפגיעה יחסית שולית, היא מתרחשת לאורך זמן מה שלמעשה בטווח של כמה שנים יהיה משמעותי מאוד להתקרחות. שינוי התפריט לתפריט בריא יותר יכול לעזור מאוד גם אם ביחד עם טיפול מניעתי אחר. כמו כן יש תוספי תזונה שונים שעוזרים, כמו למשל ברזל שמחזק את זקיקי השערה.

שמפו מיוחד או תרופות למניעת התקרחות

  • אם שינוי תזונתי נשמע לכם כמו טיפול מניעתי ארוך ולא בהכרח יעיל אתם יכולים לפנות לרופא ולקבל כדורים שמונעים התקרחות. כמובן שתהליך זה יהיה ארוך יותר מאשר שינוי תזונתי שיכול להתבצע ברגע אך הוא יעיל בהרבה. היעילות שלו מגיעה עד ל-60 אחוזים אך כמובן שלא תמיד המניעה תהיה מוחלטת ולעתים גם לא תואט במידה הנדרשת.
  • התרופות ניתנות בצורת שמפו רפואי מיוחד עם חומר שמזין את הקרקפת בחומר הפעיל הייעודי, או כדורים. הבעיות עם הטיפול הללו חרף אחוז ההצלחה הגבוה שלהם הן תופעות הלוואי שיכולות להופיע וכמובן העובדה כי יש לנטול את התרופה למשך כל החיים. יש תרופות רבות שיכולות להיות יעילות כאשר אחת המוכרות ביותר היא מינוקסידיל, שניתנת בכדורים.
  • חשוב לציין כי מניעת התקרחות היא אחד מהאתגרים הגדולים ביותר של הרפואה המודרנית, בעיקר בגלל הביקוש הרב בעולם כולו. לכן מידי שנה יוצאות תרופות חדשות לשוק, ומחקרים חדשים מגלים חומרים שמשפיעים על ההתקרחות מה שמספק יכולת טובה יותר למניעת הבעיה. לכן כדאי לבדוק את התרופות והטיפולים המניעתיים בכמה מרפאות.

כיצד עלינו להתחיל התהליך המניעתי?

כדי להתחיל את המניעה הנכספת כדי שהשיער שלכם יישאר שלם גם בשנים הבאות, עליכם תחילה לפנות לרופא. יש רופאים רבים בישראל שמומחים במניעת התקרחות והשתלות שיער כיוון שתחום זה נפוץ מאוד בישראל. חשוב לבחור ברופא מקצועי ומוכר, כזה שיש עליו המלצות רבות וכמובן באופן אישי עושה עליכם רושם מעולה. חשוב גם לבחון פרמטרים יבשים יותר כמו מיקום גיאוגרפי ומחיר שיכולים להיות משמעותיים לנוחיות הטיפול שלכם, למרות שרובו יתבצע ללא צורך בפגישות פיזיות עם הרופא. יש להבין מההתחלה  שהתהליך בכל מקרה יהיה קבוע וההתמדה תהיה למשך כל חייכם.

מניעה לא תמיד תהיה הפתרון היעיל ביותר

אין ספק כי מניעה לרוב תהיה הפתרון הכי טוב שיש אך בכל זאת חשוב לזכור כי לא רק שהיא לא תמיד מצליחה, לעתים יהיו לה יותר חסרונות מיתרונות. אין ספק כי השתלת שיער היא תהליך יקר בהרבה, שדורש מכם גם השקעה של זמן רב ולא מעט כוח נפשי, אך מדובר על טיפול דפיניטיבי. אין תופעות לוואי בטיפול השתלת שיער, אין צורך לעבור אותו מספר פעמים ובטח לא להתמיד בו כמו הדרישות למניעת התקרחות, ולכן גברים ישראלים רבים בוחרים לעבור אותו. המניעה מומלצת בכל מקרה אך כאשר הקרחת בולטת ומפריעה, היא כבר לא תהיה יעילה.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

רגע, רגע ,רגע! לפני שאתם הולכים אנחנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו שיעזרו לכם להבין כמה החלום שלכם קרוב!

השאר\י את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן