person holding hand

מסאז’ כפתרון לנשירת שיער – האמנם?

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

אם אתם מתמודדים עם נשירת שיער ותהליכי התקרחות, כנראה נתקלתם בשיטות טיפול מגוונות שמבטיחות האטה של הנשירה או עצירה מלאה שלה. מלבד צריכה של תרופות או תוספי תזונה, ישנן פרקטיקות טבעיות שנמצאו מועילות במקרים של התקרחות, וכדאי לנסות גם אותן. עיסוי הקרקפת (מסאז’ ראש) הוא אחד מהטיפולים הפשוטים אך היעילים ביותר, אשר נחקר ונמצא כגורם המעודד צמיחה מחודשת של השיער.

עיסוי הקרקפת דומה לכל עיסוי אחר שאתם מכירים – אולם הוא נעשה קצת יותר בעדינות ויכול לשלב שמנים או מכשירים כאלה או אחרים. בדרך כלל העיסוי נעשה רק באמצעות קצות האצבעות. בשני מחקרים שונים שבחנו את השפעת עיסוי הקרקפת על השיער נמצא כי עיסוי בתדירות גבוהה (פעם ביומיים) לא רק תורם להאטה של תהליכי התקרחות, אלא גם גורם לעיבוי השערה. כידוע, מקור השיער הוא זקיקי השיער, אשר נמצאים מתחת לקרקפת. חוקרים טוענים כי עיבוי השערות בעקבות עיסוי נובע ממתיחה וגירוי של תאים בזקיקי השיער. כמו כן, נטען כי העיסוי תורם להרחבת כלי הדם בקרקפת, וכך משפר את זרימת הדם ואת צמיחתו של שיער חדש.

עיסוי ראש הוא טכניקה טיפולית הכוללת מניפולציה של שרירי הקרקפת והצוואר.
עיסוי ראש הוא טכניקה טיפולית הכוללת מניפולציה של שרירי הקרקפת והצוואר.

אמנם היא לא הגורם הישיר לנשירת שיער, אולם זרימת דם תקינה היא חיונית עבור צמיחה תקינה ובריאה של שיער על הקרקפת. כידוע, אחד מן הגורמים המרכזיים ביותר לנשירת שיער הוא ההורמון DHT (דיהידרוטסטוסטרון), אשר עשוי להיקשר לתאים בזקיקי השיער ולהוביל להתפתחותה של דלקת. דלקת זו מכווצת ומנוונת את זקיקי השיער כך שהם אינם יכולים עוד להצמיח שיערות באופן תקין. נוסף לכך, כאשר זקיקי השיער מצטמקים ונחלשים, נפגמת גם זרימת הדם אליהם. בשל כך, זרימת הדם התקינה, אשר אחראית לאספקה של חמצן ורכיבים נוספים לכל תא ותא בגוף מחד ולסילוק פסולת (כמו DHT) מאידך, מופרעת ומביאה לפגיעה משמעותית בשערות. אם כן, עידוד זרימת דם חזקה ובריאה בקרקפת הוא מטרה חשובה שאפשר להשיג באמצעות עיסוי קרקפת קבוע.

כמו כן, כאמור, מחקרים מצאו כי עיסוי הקרקפת מביא לגירוי ישיר של תאים בזקיקי השערה – וכך הם נמתחים ומאפשרים צמיחה של שערות עבות יותר. בדומה לכך, עיסוי הקרקפת גם מגביר את ייצור הסבום, אשר חיוני מאוד לשמירה על מאזן טבעי של שומנים בעור. במצבים של מחסור בסבום אפשר להבחין בעור יבש ומתקלף, אשר גורם לגירוד ולשפשוף ועשוי לפגום בשערות בריאות.

מאמינים שהתרגול משפר את זרימת הדם לקרקפת, מה שעשוי לקדם את צמיחת השיער ולשפר את בריאות הקרקפת הכללית.
מאמינים שהתרגול משפר את זרימת הדם לקרקפת, מה שעשוי לקדם את צמיחת השיער ולשפר את בריאות הקרקפת הכללית.

ישנן שיטות שונות לעיסוי הקרקפת באופן שישפר את צמיחת השיער. העיסוי המסורתי מתמקד בשימוש בקצות האצבעות בלבד תוך הפעלת לחץ בינוני על הקרקפת – בתנועות סיבוביות. אם תבחרו בשיטה זו, תוכלו לעסות את הקרקפת שלכם לבד ולעשות את זה כמה פעמים ביום למשך מספר דקות. שימו לב לכך שאתם מכסים את כל שטח הקרקפת וקו השיער. נוסף לכך, תוכלו להשתמש בכלים נוספים כדי לשפר את העיסוי. ישנם מכשירים שונים ומגוונים לעיסוי הקרקפת, אשר מתמקדים באזורים שונים של הראש. בחרו את המכשיר שמתאים לכם ושימו לב לכך שאין להפעיל לחץ חזק מדי במהלך השימוש במכשירים אלה: לחץ חזק עשוי לגרום לתוצאה הפוכה ולהגביר את הנשירה.

נוסף לכך, נטען כי עיסוי הקרקפת תוך שימוש בשמנים אתריים עשוי לשפר את התוצאות. תוכלו להשתמש בשמן אתרי נענע חריפה (Peppermint) או בשמן אתרי לבנדר, אשר עשויים לתרום לצמיחת שיער מחודשת באמצעות שיפור זרימת הדם או הפחתת מצבים דלקתיים. כידוע, אין למרוח שמנים אתריים ישירות על העור, אלא לדלל אותם בשמן בסיס. לעיסוי הקרקפת תוכלו להשתמש בשמן שקדים, שמן ארגן, שמן קוקוס או שמן חוחובה. לאחר עיסוי עמוק של 10 דקות תוכלו להשאיר את השמן על הקרקפת למשך חצי שעה. לאחר מכן, שטפו היטב את השמן.

עיסוי ראש יכול גם לעזור להפחית מתח ומתחים, אשר עשויים לתרום לנשירת שיער
עיסוי ראש יכול גם לעזור להפחית מתח ומתחים, אשר עשויים לתרום לנשירת שיער.

היבט נוסף, שכדאי להתייחס אליו כאשר חושבים על עיסוי הקרקפת כאמצעי לפתרון נשירת שיער, הוא הפחתת הלחץ שאנו יכולים להשיג באמצעות העיסוי. מחקרים הוכיחו כי מצבים של לחץ הם בין הגורמים המרכזיים לנשירת שיער, ולכן עיסוי הקרקפת מסייע גם מהבחינה הזו, שכן הוא מרגיע ומסייע בהפחתה של הסטרס. שחרור לחצים הוא אחד מהתוצאות הרצויות ביותר בהתמודדות עם התקרחות, ועל כן רצוי לבצע את העיסוי באזורים שקטים ולנצל את הדקות האלה גם להרפיה כללית של הגוף והנפש.

לסיכום, נראה שעיסוי הקרקפת הוא טיפול יעיל, בטוח ופשוט להתמודדות עם נשירת שיער. הוא מזרים דם, מגרה את התאים בזקיקי השערות ומפחית לחצים. עם זאת, חשוב לזכור כי לא נערכו מחקרים רבים המצביעים על קשר ישיר בין עיסוי הקרקפת לצמיחה מחודשת של שיער, ולכן נראה שהשתלת שיער היא הפתרון עם סיכויי ההצלחה הגבוהים ביותר לטיפול בהתקרחות.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

רגע, רגע ,רגע! לפני שאתם הולכים אנחנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו שיעזרו לכם להבין כמה החלום שלכם קרוב!

השאר\י את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן