השתלת שיער סיכונים

סיכונים בהשתלת שיער ואיך בוחרים רופא איכותי

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

השתלת שיער יכולה להישמע לכם כמו תהליך פשוט מאוד שתוכלו לעבור באחוזי הצלחה שקרובים למאה אחוזים אך לא תמיד זה כך. מעבר לעובדה שהשתלת שיער היא הליך ארוך ומסובך שמצריך מיומנות רבה מצד הרופא, ישראלים רבים לא מודעים לחשיבות המודעות שלהם בתהליך. זה הזמן להבין מה הסיכונים האפשריים בהשתלת שיער ולהבין כיצד אפשר להימנע מהם.

להכיר את הסיכונים אך לא להיבהל

עוד לפני שנתחיל לפרט על כל הסיכונים האפשריים בתהליך חשוב לזכור כי מדובר בניתוח פופולרי מאוד שברוב המקרים עובר באחוזי הצלחה גבוהים, וכמובן ללא כל סיכון. יש אמנם מעט סיכונים שחלקם יכולים להיות קשים אך בסופו של דבר ישראלים הם צרכנים חכמים ולא בוחרים במרפאות זולות רק בגלל המחיר אלא ברופאים מומחים ומנוסים שהומלצו להם על ידי אנשים אחרים שכבר עברו את הטיפול (לחצו כאן למאמר אודות מחירי השתלות שיער). כמון כן מדובר בתהליך חשוב מאוד שיכול לשנות את חייכם ולכן הוא שווה את העלות, את הטיפול הארוך, את הלוגיסטיקה המסובכת שיש בטיפול בעיקר בחו”ל ולדעת רבים גם את הסיכונים.

מה בעצם עושים בהשתלת שיער?

השתלת שיער היא תהליך שבו נלקחים זקיקי שערה מאזור שיער פורה ולאחר מכן משתילים אותם במקומות בהם יש קרחת. לכאורה מדובר בטיפול פשוט מאוד אך הוא יכול להיות הרבה יותר מסובך ממה שנראה תחילה. יש כיום שיטות מתקדמות מאוד להשתלת שיער שמצמצמו באופן ניכר את הסיכוי לכל סיבוך או סיכון כלשהו אך עדיין אירועים כאלו יכולים לקרות וזה דבר שאתם חייבים לזכור. כמו כן חשוב לדעת כי השתלת שיער חשובה מאוד גם ברמה האסתטית ולכן יכול להיות שהתוצאה לא תסכן את בריאותו של המטופל אך תפגע מאוד במראה שלו, וכך למעשה מדובר בפגיעה גדולה מבחינתו.

הוצאה לא תקינה של שורשי השערה

אחרי שהבנו כיצד מתבצע התהליך באופן כללי ושאין ממה לפחד, אפשר להתחיל לדבר על הסיכונים, וכמובן שצריך להתחיל מהסיכון הגדול ביותר: הוצאה לא תקינה של שורשי השערה. השלב הראשון בטיפול השתלת שיער בכל שיטה היא הוצאת השערות מהאזור הבריא כדי שיהיה ניתן להשתיל אותן במקום שמתקרח. הוצאה לא תקינה של זקיקי השערה יכולה לגרום לדימום שיהיה בעייתי מאוד בהמשך הטיפול ואף עלול לעצור אותו. כמו כן הוצאה לא תקינה של השערה, בעיקר שערות בעייתיות יותר להוצאה כמו שיער מקורזל, יכולה לפגוע בשורש השערה ולהוציא אותה מכלל שימוש. במצב כזה היא השערה למעשה הוצאה לשווא.

יצירת חורים באזור שעוד לא הקריח

יכול להיות ששלב הוצאת השערות עבר בשלום והשערות יכולות לשמש להשתלה העתידית והמבוקשת, אך ישנו סיכון נוסף שאתם צריכים להכיר והוא יצירת חורים לא אסתטיים בעליל באזורים בהם עוד יש שיער בריא. שלב הוצאת השיער יכול להיות פשוט מאוד לרופא ברמה הפרקטית אך יכול להיות שעכשיו יש אזור קירח בולט יחסית באזור השיער הבריא מה שכמובן יכול ליצור פגיעה אסתטית חמורה. גם אם לא מדובר בפגיעה אסתטית שאפשר לשים לב אליה מיד כאשר מביטים במטופל, כמו למשל בחלקו האחורי, לא מדובר על טיפול מושלם וזה דבר שכל מטופל צריך לחשוש ממנו ולהיזהר.

השתלת השערה בכיוון שאינו טבעי

אחרי הבריאות שהיא כמובן הערך החשוב ביותר כאשר עוברים טיפול כלשהו, בטיפולים מסוג השתלת שיער חשובה האסתטיקה. בסופו של דבר השתלת שיער היא תהליך ארוך מאוד, לא זול בכלל וכמובן גם מלחיץ. אף אחד לא רוצה לעבור את השתלת השיער ולהתפשר על האסתטיקה בתוצאה. אחת מהבעיות השכיחות יותר, אם כי עדיין לא מהסיכונים הראשיים ואי אפשר להגדירה נפוצה, היא השתלת השערה שלא בזווית הטבעית של השיער. כאשר לא משתילים את השערה בכיוון הטבעי שלה התוצאה פחות אסתטית באופן ניכר. עם זאת, עם רופא מנוסה ומיומן (כמו ד”ר זריאן) בתחום אין כל סיבה שדבר כזה יקרה.

טיפול לא מתאים אחרי סיום ההשתלה

יכול להיות שהשתלת השיער עברה בצורה מושלמת אך אחרי ההשתלה לא ביצעתם את אשר היה עליכם לבצע. יכול להיות שתצטרכו לבצע או להימנע ממספר פעולות כדי שהשיער של המטופלים יישאר אסתטי גם בחודשים ובשנים שלאחר ההשתלה, כאשר הוא ימשיך לצמוח. בשלב הראשוני הקרקפת של המטופלים תדמם לא מעט ואפילו תכאב במקצת אך חשוב לא לגעת בשיער, לא לשטוף אותו ולא לבצע שום פעולה שהרופא לא אמר לכם לעשות. טיפול לא מתאים אחרי ההשתלה יכול להרוס את ההליך כולו.

זיהום במהלך טיפול שאינו סטרילי

אמנם מדובר על פרוצדורה יחסית פשוטה שלא מתעסקת בכלי דם משמעותיים, אך בכל זאת היא פולשנית ואף כירורגית. במצב כזה תמיד יהיה חשד לזיהום, כאשר הזיהום יכול להיות קטן בהתחלה אך ימשיך לגדול. יכול גם להיות שבגלל הזיהום, שורש השערה ימות וכך תהיה לכם קרחת קטנה באמצע הקרקפת.

כיצד נוכל להימנע מהבעיות הללו?

אחרי שפרשנו בפניכם את כל הסיכונים הגיע הזמן לדבר על המניעה שלהם. אם עד עכשיו נלחצתם הפסקה הבאה תרגיע אתכם כי כמו שכבר אמרנו בהתחלה, סיכונים אלו קטנים מאוד ולמעשה תלויים בכם. הסיכונים נובעים בעיקר מציוד עבודה לקוי שאינו סטרילי, טכניקה לא טובה או פזיזות בטיפול. את כל אלו אפשר לשייך גם למרפאות לא מקצועיות ורופאים שאינם מיומנים ומנוסים מספיק. כדי לעבור את ההליך על הצד הכי טוב שיש אתם חייבים לבחור ברופא מוסמך שיש לו קבלות בתחום. יש מספר רב של רופאים מומלצים מאוד שאהובים בקרב הישראלים וכל מה שנשאר לכם זה לבדוק, להשוות ולבחור.אחד מהרפאים המומלצים ביותר היא דוקטור זריאן שמציעה טיפולים מתקדמים, מהירים, משתלמים ובעיקר בטוחים!

מתלבטים באיזה שיטה כדאי לעבור השתלת שיער לחצו כאן למאמר “השתלת שיער בשיטת DHI או FUE – מה עדיף?”

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

רגע, רגע ,רגע! לפני שאתם הולכים אנחנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו שיעזרו לכם להבין כמה החלום שלכם קרוב!

השאר\י את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן