תרופות לנשירת שיער

תרופות לנשירת שיער למיגור תופעת ההתקרחות אחת ולתמיד

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

נשירת שיער היא בעיה נפוצה המשפיעה על גברים ונשים כאחד. המצב יכול להיגרם ממגוון גורמים, כולל גנטיקה, שינויים הורמונליים, מתח ומצבים רפואיים. בעוד שנשירת שיער היא חלק טבעי מתהליך ההזדקנות, אנשים רבים רואים את המצב בתור מקור למבוכה ולמודעות עצמית מוגברת. היום קיימות מספר תרופות וטיפולים שיכולים לעזור למנוע ולהפוך את נשירת השיער. במאמר זה נבדוק את התרופות לנשירת שיער וכיצד ניתן להשתמש בהן כראוי כדי למגר את תופעת ההתקרחות אחת ולתמיד.

תרופות לנטילה דרך הפה

תרופות דרך הפה, כגון פינסטריד, נחשבות לשיטת טיפול נפוצה נגד נשירת שיער. פינסטריד היא תרופה הפועלת על ידי חסימת הייצור של הורמון דיהידרוטסטוסטרון (DHT), הורמון שידוע בתור גורם לנשירת שיער. תרופות לנשירת שיער מסוג זה פופולריות בדרך כלל בקרב גברים עם התקרחות גברית, אך הן עשויות להיות יעילות גם בקרב נשים עם נשירת שיער. פינסטריד זמין רק על פי מרשם של רופא מומחה, ויש ליטול אותו פעם ביום. התרופה יעילה למניעה של נשירת שיער בעתיד ואף מסוגלת לקדם צמיחת שיער חדשה.

תרופות למריחה על הקרקפת

ניתן לטפל בנשירת שיער עם תרופות למריחה. מינוקסידיל למשל, היא תרופה מקומית למריחה על הקרקפת שמטרתה היא לעורר צמיחת שיער. התרופה פועלת על ידי הגברה של זרימת הדם לזקיקי השיער ומאריכה את שלב האנאגן של מחזור צמיחת השיער. מינוקסידיל זמין גם ללא מרשם ויש למרוח אותו בדרך כלל פעמיים ביום. התרופה יעילה הן לגברים והן לנשים וניתן להשתמש בה לטיפול במגוון מצבים של נשירת שיער והתקרחות.

טיפול בלייזר ברמה נמוכה LLLT

טיפול בלייזר ברמה נמוכה נקרא גם טיפול LLLT, והוא אפשרות טיפול לא פולשנית פופולרית אשר עושה שימוש באנרגיית לייזר כדי להמריץ את צמיחת השיער בקרקפת. הטיפול פועל על ידי הגברת זרימת הדם לזקיקי השיער ובכך בדומה למינוקסידיל מסוגל להאריך את שלב האנאגן של מחזור צמיחת השיער. הטיפול מתבצע בדרך כלל פעמיים בשבוע וניתן להשתמש בו בשילוב עם טיפולים אחרים לנשירת שיער. טיפול בלייזר ברמה נמוכה הוא טיפול לא פולשני ונחשב ליעיל יחסית, בזכות השימוש בקרני הלייזר כדי להמריץ את צמיחת השיער. הקרניים חודרות לקרקפת, ממריצות את זקיקי השיער ומקדמות צמיחת שיער בריאה.

טיפול PRP בפלזמה עשירה בטסיות דם

טיפול PRP בפלזמה עשירה בטסיות דם הוא אפשרות טיפול לא ניתוחית ויעילה במיוחד. הטיפול החדשני ופורץ הדרך הזה כוללת הזרקה של פלזמה עשירה בטסיות דם, אשר מופקת מדגימת הדם של המטופלים עצמם, ישירות לתוך הקרקפת כדי להמריץ את צמיחת השיער. הטיפול פועל על ידי הגברה משמעותית של זרימת הדם לזקיקי השיער וקידום של צמיחת תאים מחודשת. הפלזמה המרוכזת עוברת טיהור וסנתוז ומכילה גורמי גדילה אשר ממריצים את זקיקי השיער ומקדמים צמיחת שיער בריאה. טיפול PRP לשיער מתבצע במרפאה או קליניקה המתמחה בביצוע ההליך בלבד, ולרוב יש לחזור עליו מספר פעמים במשך מספר חודשים לקבלת תוצאה מיטבית.

מיקרופיגמנטציה של הקרקפת

טיפול מיקרופיגמנטציה של הקרקפת הוא הליך קוסמטי לא ניתוחי לשיקום מראה השיער, במהלכו הרופא המומחה מבצע קעקוע קבוע באזורים המקריחים. המטרה היא ליצור קעקוע על גבי הקרקפת שמעניק מראה של ראש שיער מלא. ההליך כולל שימוש במכונת קעקועים מיוחדת כדי להעניק פיגמנט לקרקפת וליצור אשליה של זקיקי שיער. במהלך הטיפול הרופא המומחה מקעקע את הקרקפת בנקודות זעירות אחת אחת כדי ליצור מראה של ראש שיער מלא. ההליך חייב להתבצע בקליניקה מקצועית על ידי רופא מיומן ומנוסה, ולרוב לוקח מספר שעות עד להשלמתו. מיקרופיגמנטציה של הקרקפת היא אפשרות נהדרת ויעילה במיוחד עבור אנשים שאינם רוצים לעבור ניתוח או להשתמש בתרופות לטיפול בנשירת השיער שלהם. בעוד שמיקרופיגמנטציה בקרקפת אינה פתרון קבוע לנשירת שיער, היא יכולה להיות אופציה יעילה עבור אנשים שאינם מועמדים לטיפולים אחרים.

שינויים באורח החיים

בנוסף לטיפולים רפואיים, שינויים מסוימים באורח החיים יכולים לעזור למנוע את נשירת השיער ואף להפוך את האפקט שלה. הקפדה על תזונה בריאה ועשירה בוויטמינים ומינרלים, פעילות גופנית סדירה, הפחתת מתחים בחיים, הימנעות מכימיקלים שונים ומעיצוב בחום – יכולים כולם לקדם צמיחת שיער בריאה ולמנוע נשירת שיער נוספת בעתיד.

ניתוח השתלת שיער

ניתוח השתלת שיער הוא ללא צל של ספק הפתרון היעיל ביותר להתקרחות. מדובר בהליך כירורגי חדשני המתבצע על ידי קצירת זקיקי שיער מאזור תורם בגוף או בצדי הראש והשתלה שלהם באזורים המקריחים בקרקפת. ההליך מתבצע בדרך כלל בהרדמה מקומית ויכול להימשך מספר שעות. בעוד שניתוח השתלת שיער הוא אופציה פולשנית יותר מתרופות אחרות, הוא מספק פתרון קבוע לנשירת שיער עם תוצאות בעלות מראה טבעי. ההליך החדשני ומשנה החיים הזה מתאים בעיקר לאנשים עם נשירת שיער משמעותית, והוא יכול להתבצע בשיטות שונות, בהתאם למצב הנשירה, בריאות הזקיקים החיים וגורמים נוספים אחרים. 

לסיכום

נשירת שיער יכולה להיות מצב מעיק ולא נעים בלשון המעטה, אך היום קיים מגוון רחב של תרופות לשירת שיער. לאחר שתבינו מה גורם לנשירת השיער שלכם ומהן האפשרויות השונות שזמינות עבורכם, תוכלו לקבל את הטיפול הטוב ביותר בהתאם למצבכם. נשירת שיער היא בעיה נפוצה אשר משפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם ובשל כך קיימים כל כך הרבה טיפולים ופתרונות שונים. בעוד שנשירת שיער יכולה להיגרם ממגוון גורמים כמו גנטיקה, מתח ומצבים רפואיים, הטיפול הנכון משתנה מאדם אחד למשנהו. הפתרון היעיל והאיכותי ביותר לנשירה חמורה והתקרחות הוא ניתוח השתלת שיער, הליך כירורגי בו זקיקי שיער בריאים מאזור אחר בגוף מושתלים בקרקפת כדי לשקם את צמיחת השיער באזורים הדלילים. עם כל האפשריות הקיימות, תמצאו משהו שמתאים עבורכם.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

רגע, רגע ,רגע! לפני שאתם הולכים אנחנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו שיעזרו לכם להבין כמה החלום שלכם קרוב!

השאר\י את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן