נשירת שיער טיפול טבעי

נשירת שיער טיפול טבעי – טיפים והמלצות שכדאי להכיר

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

השיער שלנו הוא חלק עוצמתי ומכריע מהמראה הכללי שלנו ולעיתים קרובות משפיע במידה רבה גם על ההרגשה שלנו לגבי עצמנו. שיער מלא ובריא נתפס בדרך כלל כסימן לנעורים, אטרקטיביות, חן וזוהר, וכך הדבר מזה אלפי שנים בתרבויות רבות בעולם. יתר על כן, הוא גם נתפס כסמל של כוח וסטטוס, מה שהופך אותו לנחשק על ידי אנשים רבים, נשים וגברים כאחד. בין היתר בגלל אורח החיים התובעני של היום וגורמים כמו גנטיקה, אנשים רבים יותר מוצאים את עצמם סובלים מנשירת שיער והתקרחות בשלב כזה או אחר בחייהם. זקיקי השיער בקרקפת הופכים לחלשים עד שהשערות שיוצאות מהם הופכות לדקות ונושרות לחלוטין עם הזמן, מה שגורם להתקרחות מקומית ומראה לא אסתטי. היום קיימים למצבים של נשירת שיער טיפול טבעי מסוגים שונים, כמו תכשירים, תרופות, טיפול PRP ואף השתלת שיער. במאמר זה נדבר על נשירת שיער, מדוע היא מתרחשת ומהם הטיפולים הטבעיים הטובים ביותר לתופעה.

מה בעיקר גורם לנשירת שיער בקרקפת?

אם אתם סובלים מהתופעה הלא נעימה הזו או חושדים שאתם סובלים ממנה, כדאי להכיר מה גורם למצבים של נשירת שיער ומהם סוגי ההתקרחות שקיימים. אובדן שיער עלול לגרום להשפעה פסיכולוגית שלילית באופן משמעותי, שכן שיער בריא ומלא מקושר לאטרקטיביות ונעורים. כאשר נשירת שיער והתקרחות מתחילה להתרחש, היא נוטה להידרדר ולהתגבר עם השנים. לאובדן שיער והתקרחות גורמים רבים משתנים, אך ברוב המקרים מקורה בגורמים תורשתיים. בין הגורמים המשפיעים ביותר על מצב השיער בקרקפת הם בדרך כלל מצבים של שינויים הורמונליים, לחץ גופני ונפשי, חוסרים תזונתיים, מחלות וטיפול תרופתי, גורמים סביבתיים, מתכות כבדות בתכשירים לשיער, אורח חיים, הרגלים, ועוד מגוון של סיבות שעלולות להשפיע על מצב השיער. שיער בריא ומלא חשוב לרווחה פיזית ונפשית כמו גם למראה החיצוני, ולכן אנשים כה רבים בישראל וברחבי העולם הסובלים מנשירת שיער והתקרחות מחפשים אחר פתרונות יעילים לבעיה.

אילו סוגים של נשירת שיער והתקרחות קיימים?

כדאי לדעת, כי ישנם סוגים שונים של התקרחות, שמקורה בגורמים שציינו ועוד אחרים המשתנים מאדם אחד למשנהו. התקרחות בקרקפת משפיעה על מיליוני אנשים ברחבי העולם ולכל סוג של התקרחות קיימים טיפולים שיתאימו לו. הסוגים השכיחים ביותר של התקרחות הם התקרחות גברית, התקרחות נשית, התקרחות אנדרוגנית, התקרחות אראטה והתקרחות טוטאליס. לכל סוג יש סימפטומים משלו והוא מצריך גישה שונה לטיפול טבעי. כדי לאבחן את סוג ההתקרחות המדויק ממנה אתם סובלים ולהעניק לכם את הטיפול הנכן והמתאים ביותר עבורכם, מומלץ להגיע לפגישת ייעוץ בקליניקה מקצועית המתמחה בשיקום השיער אצל רופא מומחה ומנוסה.

מהם הטיפולים הטבעיים המומלצים נגד נשירת שיער?

התקדמות הטכנולוגיה בתחום שיקום השיער מאפשרת להאט ולעצור את קצב ההתקרחות ולמלא את הקרקפת בצמיחה מחודשת של שיער בריא וחזק. קיים היום מגוון רחב של טיפולים טבעיים נגד נשירת שיער, וכאלו המתיימרים למגר את התופעה. נשירת שיער היא בעיה נפוצה המשפיעה על אנשים מכל הגילאים והמינים, ללא הבדל. בעוד נשירת שיער יכולה להיגרם מגורמים שונים, כולל גנטיקה, חוסר איזון הורמונלי, תרופות ובחירות אורח חיים, אנשים רבים מעדיפים לפנות לטיפולים טבעיים על פני פתרונות אחרים. 

כמה מהפתרונות המומלצים לנשירת שיער טיפול טבעי הם:

עיסוי של אזור הקרקפת

עיסוי של אזור קרקפת הוא דרך מצוינת להמריץ את זרימת הדם לזקיקי השיער ולקדם את צמיחת השיער. השתמשו בקצות האצבעות שלכם כדי לעסות את הקרקפת בעדינות בתנועות סיבוביות במשך כמה דקות בכל יום. ניתן גם להשתמש במכשיר לעיסוי הקרקפת כדי להפוך את התהליך לנוח ויעיל יותר.

השתמשו בשמנים אתריים

שמנים אתריים כגון לבנדר, רוזמרין, מנטה ועץ התה הוכחו כי הם מעודדים את צמיחת השיער ומפחיתים את קצב נשירת שיער. ערבבו כמה טיפות מהשמן האתרי האהוב עליכם עם שמן נוסף כמו שמן קוקוס או חוחובה, ועסו את התערובת לתוך הקרקפת. השאירו אותה למשך כמה שעות או לילה, ואז שטפו את השיער כרגיל.

קחו ויטמינים ותוספי מזון

ויטמינים ותוספי מזון יכולים לעזור לקדם את צמיחת השיער שלכם ולמנוע נשירת שיער. ביוטין, ויטמין D וברזל הם חלק מהרכיבים התזונתיים החיוניים שיכולים להועיל לשיער להתעבות.

הפחיתו לחצים נפשיים

מתח יכול לגרום לנשירת שיער, ולכן חשוב למצוא דרכים לנהל את רמות הלחץ שלכם. יוגה, מדיטציה, תרגילי נשימה עמוקה ובילוי בטבע הם כמה דרכים יעילות להפחתת מתחים ולקידום הרפיה.

ניתוח השתלת שיער

מדובר בפתרון היעיל ביותר שיש היום לשיקום טבעי של השיער באזור הקרקפת. ניתוח השתלת שיער מתבצע בטכניקות חדשניות על ידי רופא מומחה בקליניקה מקצועית. בניתוח הרופא קוצר זקיקי שיער חיים מאזור תורם בגוף ומשתיל אותם באזורים המקריחים בקרקפת לשיקום מלא. 

טיפול PRP לשיער

בין הטיפולים החדשניים והיעילים ביותר לנשירת שיער הוא ללא ספק טיפול PRP לשיער, או בשמו הנוסף טיפול פלזמה עשירה בטסיות דם. טיפול  PRP לשיער הוא דרך חדשנית ויעילה למיגור נשירת השיער. ההליך מתבצע על ידי הזרקה של פלזמה עשירה בטסיות דם לקרקפת, במטרה לעצור את נשירת השיער ולעורר צמיחת שיער מחודשת, עם תוצאות מרשימות.

לסיכום

מצבים של נשירת שיער והתקרחות בקרקפת יכולים להיות מתסכלים ומאתגרים להתמודדות בלשון המעטה. למרבה המזל, היום ישנם טיפולים טבעיים רבים שיכולים לעזור. עיסוי של הקרקפת, נטילת ויטמינים ותוספי מזון, הפחתת מתחים, הימנעות משימוש בכימיקלים, שמירה על לחות וטיפול PRP לשיער הן כמה מהדרכים הטובות ביותר לקדם את צמיחת השיער ולמנוע נשירת שיער בקרקפת. אם אתם חווים נשירת שיער חמורה, יש לפנות לייעוץ רפואי בקליניקה מקצועית. עם התמדה בטיפול ומתן תשומת לב מספקת, אתם יכולים לשמור על ראש מלא שיער בריא ולהרגיש בטוחים בעצמכם.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

רגע, רגע ,רגע! לפני שאתם הולכים אנחנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו שיעזרו לכם להבין כמה החלום שלכם קרוב!

השאר\י את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן