השתלת שיער המלצות

השתלת שיער המלצות שכדאי להכיר

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

ניתוח השתלת שיער מעניק למטופלים יתרונות בתחומי חיים רבים, כמו הגברת הביטחון העצמי, שיפור ההערכה והדימוי האישי וכמובן מראה חיצוני משופר של שיער שופע. לניתוחי השתלת שיער המלצות שונות בהתאם לקליניקה ולשיטת ההשתלה הנבחרת לביצוע ההליך. איך אפשר לדעת מהי השיטה הטובה ביותר ולאיזו תוצאה ניתן לצפות אחרי ההליך? במאמר זה ריכזנו עבורכם המלצות וטיפים חשובים בנוגע לניתוחי השתלת שיער כדי שתוכלו לבצע את ההחלטה הטובה ביותר. 

מהו ניתוח השתלת שיער ולמי הוא מתאים?

השתלת שיער הינה הליך כירורגי שבמהלכו מושתלים זקיקי שיער מאזור תורם בגוף, בדרך כלל החלק האחורי או צידי הראש, ישירות לאזורים מקריחים בקרקפת. הניתוח מתבצע בטכניקות חדשניות ומטרתו לשחזר את צמיחת השיער הטבעית. ניתוח השתלת שיער מתאים לגברים ונשים כאחד, בעיקר לגברים בעלי שיער מקריח ודליל, ולנשים החוות התקרחות טבעית. נשירת שיער והתקרחות מופיעות בקרב אחוז גבוה מהאנשים בעולם, עם כ-80% מהגברים וקרוב ל-40% מהנשים שיסבלו מהמצב עד גיל 60. הניתוח מתאים בעיקר לאנשים אשר סובלים מאובדן שיער והתקרחות ומעוניינים ליהנות שוב משיער מלא, בריא וטבעי. לתוצאות המרשימות של הניתוח השפעה דרסטית על המראה החיצוני והתחושה הפנימית כאחד ונחשב לניתוח משנה חיים. 

איך ניתוח השתלת שיער מתבצע?

ניתוח השתלת שיער משמש לשיקום השיער על ידי השתלת זקיקי שיער חיים מאזורים תורמים בגוף ומתבצע בדרך כלל בהרדמה מקומית. במסגרת הניתוח, הכירורג המומחה מסמן תחילה את האזור בו השיער יושתל באמצעות סימון עם עט מיוחד. לאחר מכן, בהתאם לשיטה בה הניתוח מתבצע, נלקחים זקיקי השיער הבריאים מהאזור התורם בקרקפת, הן על ידי הסרת רקמת עור המכילה זקיקים מאחורי הקרקפת וסגירתה בתפרים (טכניקת FUT), או על ידי חילוץ זקיקים אחד אחד ללא הצורך בתפרים (טכניקת FUE). 

הכירורג משתמש תחילה באזמל או מכשיר ייעודי אחר על מנת לבצע חתכים או חריצים זעירים בקרקפת אליהם זקיקי השיער יושתלו. הוא משתמש במיקרוסקופ כדי לזהות היכן ממוקמים זקיקי השיער הטבעיים על גבי הקרקפת, וכן היכן יש להשתיל את הזקיקים החדשים בהתאם לצמיחת השיער הטבעית. לאחר מכן, מתבצעת החדרה של זקיקי השיער לאזורים המקריחים בקרקפת בהם השיער חסר. השיטה בה הרופא המנתח יבחר להשתמש יכולה להשתנות ממטופל למטופלת בהתאם למצבם ומצב ההתקרחות שלהם. הניתוח החדשני אורך בין 6 ל-12שעות, מתבצע תחת הרדמה מקומית ואינו כרוך בכאבים.

אילו סוגי השתלת שיער כדאי להכיר?

השתלת שיער היא הניתוח הקוסמטי הפופולרי ביותר בעולם ומהווה פתרון יעיל למצבים של נשירת שיער והתקרחות. קיימים סוגים שונים של שיטות לביצוע השתלת שיער, כאשר לכל שיטה יתרונות וחסרונות משלה. בין הסוגים הנפוצים ביותר נעשה שימוש בטכניקת FUT, או בשמה המלא Follicular unit transplantation. טכניקה זו כוללת הסרה של רצועת עור המכילה זקיקי שיער מהחלק האחורי בראש ולאחר מכן השתלה של הזקיקים לחריצים שהכירורג יוצר בקרקפת. שיטה נוספת נקראת טכניקת FUE, או בשמה Follicular unit extraction וכוללת קצירה של זקיקי שיער מאזור תורם (ללא תפרים) והשתלתם אחד אחד בקרקפת. שתי שיטות אלו שונות בתכליתן אך משרתות את אותה המטרה והיא לקצור זקיקי שיער חיים ובריאים מחלק אחד של הגוף והשתלה שלהם לאזורים המקריחים בקרקפת. 

כמו כן, היום קיימים גם סוגים נוספים של השתלת שיער המלצות, כמו שיטת DHI או בשמה המלא Direct Hair Implantation, במהלכה זקיקי השיער מוכנסים למכשיר דמוי עט המכונה “צ’וי” ומאפשר להגיע לרמת דיוק גבוהה במיוחד. בנוסף לכך, שיטה נוספת לשיקום השיער שצוברות פופולריות רבה בתקופה האחרונה היא טיפול הזרקת פלזמה עשירה בטסיות דם PRP או בשמו המלא Platelet Rich Plasma. הטיפול הייחודי עושה שימוש בחומר עצמוני כדי לעצור את תהליך ההתקרחות ולעודד זקיקי שיער לייצר צמיחת שיער מחודשת באזורים הדלילים.

מהן ההמלצות אחרי ניתוח השתלת שיער?

לניתוחי השתלת שיער המלצות פופולריות וטיפים שונים שיכולים לסייע לכם לעבור את הניתוח בהצלחה ולשמור על התוצאות שלו לטווח הארוך. לפני הכל, חשוב לזכור כי אחרי ניתוח השתלת השיער שלכם יש לעקוב אחר ההנחיות של הכירורג המומחה באופן קפדני. המפתח להצלחה של השתלת השיער הוא להקפיד על ביצוע כל ההוראות וההנחיות של הכירורג שלכם כדי לא להסתכן בסיבוכים כלשהם. כך תוכלו ליהנות מתוצאות ההשתלה באופן מיטבי.

כמה המלצות אחרי ניתוח השלת שיער:

שמרו על האזור סטרילי ונקי – האזור התורם עלול לדמם מעט במשך 24 השעות לאחר ההשתלה. במידה ואתם רואים דימום, יש ללחוץ עליו עם מטלית נקייה או פד גזה לשמירה על הסטריליות. אלו יסופקו בערכת טיפול ההמשך שתקבלו במרפאה לאחר הניתוח.

הקפידו על נטילת התרופות המומלצות – אחרי שתעברו את ניתוח השתלת השיער שלכם, תקבלו מהצוות הרפואי מספר תרופות שיש ליטול לאחר הניתוח. תקבלו תרופות לנטילה דרך הפה ולמריחה על הקרקפת.

הימנעו מאלכוהול ועישון – יש להימנע משתיית אלכוהול למשך לפחות כ-3 ימים אחרי ההשתלה, כל עוד אתם נוטלים אנטיביוטיקה. אסור לעשן לפחות כשבועיים לפני ואחרי הניתוח.

הרימו את הראש בימים הראשונים – חשוב לשמור על ראש מורם בזמן מנוחה או שינה בימים הראשונים אחרי ניתוח השתלת השיער שלכם.

הימנעו מתכשירי שיער כלשהם – יש להשתמש רק בשמפו או בתכשירי השיער הטבעיים שהרופא המומחה שלכם ירשום לכם, לפחות במשך 10 אחרי הניתוח. בתום כ-14 ימים, תוכלו לשוב לשגרת טיפוח השיער הרגילה שלכם.

לסיכום

ניתוחי השתלת שיער צוברים פופולריות גדולה בשנים האחרונות, בעיקר בעקבות העלייה באחוזי ההתקרחות ונשירת השיער והביקוש הגובר לפתרון יעיל בקרב מטופלים בכל העולם. השתלת שיער היא ההליך היחיד שיכול להחזיר לכם את שיערכם השופע עם תוצאות מרשימות הנשמרות לטווח הארוך, עם מראה טבעי ושופע.

לקבלת שיחת ייעוץ ראשונית מלאו פרטים עכשיו!

Facebook
WhatsApp

מאמרים נוספים על השתלת שיער

לקוחות ממליצים

רגע, רגע ,רגע! לפני שאתם הולכים אנחנו מזמינים אתכם לשיחת ייעוץ חינם עם המומחים שלנו שיעזרו לכם להבין כמה החלום שלכם קרוב!

השאר\י את הפרטים שלך ונחזור אליך בהקדם

דילוג לתוכן